Школа села Раків-Ліс візьме участь у пілотному проекті

27 Серпня 2017, 18:52
4932

З першого вересня першокласники ЗОШ І-ІІІ ступенів села Раків-Ліс будуть навчатися за новими державними  стандартами початкової освіти.

Справа в тому, що ця школа увійшла до числа тих, які братимуть участь у пілотному проекті. Загалом в Україні до нього долучиться лише 100 шкіл, а зокрема на Волині – 4.

Суть проекту полягає в тому, що діти навчатимуться без дзвінків на урок, оцінок та домашніх завдань. Зміниться організація освітнього середовища.

Якщо цей експеримент Міноосвіти визнають вдалим, то усі школи України перейдуть на новий стандарт уже з 1 вересня 2018 року.

Отже, вчителі більше не вимагатимуть «залізної дисципліни», навпаки – дітей заохочуватимуть висловлювати свої думки, -- розповідає це та все інше, що варто знати про реформу батькам першокласників, ZAXID.NET.

Одна із розробниць проекту реформи початкової освіти Лідія Андрушко пояснює, що найбільше зусиль докладатимуть до того, щоб змінити атмосферу у класі.

«Парти більше не стоятимуть у три ряди. Інколи ми ставитимемо їх колом, іноді буквою «П». Часто будемо проводити презентації. Ми плануємо багато прогулянок. Реформа полягатиме у тому, щоб змінити фокус уваги від нагромадження фактів до розвитку вмінь», – пояснює Лідія Андрушко.

Першокласникам скоротять кількість уроків, інформацію подаватимуть блоками.

«Навчання ми розпочинатимемо з ранкової зустрічі, разом плануватимемо день. Кожен тиждень матиме свою тему, яку ділимо на блоки і розглядаємо з різних точок зору. Наприклад, одна із тем «Мій клас у школі», протягом п’яти днів ми аналізуємо, у чому особливість нашого класу, чим він відрізняється від інших, чому тут навчаються діти одного віку…» – розповіла ZAXID.NET Ірина Кураш, заступниця директора львівської школи «Світанок», яка бере участь у експерименті.

А що буде зі старими підручниками?

Підручники у початковій школі не змінювали. Вони залишаться одним із кількох ресурсів для отримання знань учнів, але не головним.

Які додаткові ресурси отримали пілотні школи?

Наразі жодних. За словами Лідії Андрушко, до вересня школам пообіцяли додаткові ресурси.

«Ми маємо перелік необхідних матеріалів, але досі не відомо, чи школи їх куплять за власний рахунок чи централізовано за кошти Міносвіти», – пояснює Лідія Андрушко.

У перелік потрібних матеріалів входять терези, мікроскоп, лупа, набір магнітних цифр і знаків, моделі геометричних тіл, набір мірного посуду, навчальний набір грошових знаків, принтер, сканер та ламінатор.

А що з вчителями, вони готові до реформи?

Так, вчителі пілотних шкіл пройшли спеціальну підготовку. Міністерство освіти провело кілька тренінгів підготовки для викладачів у експериментальних класах.

«Педагогів вчили формувати теми, які вони розбиратимуть з учнями. Крім того, вчителів вчили працювати з онлайн-платформою міністерства, яка допомагатиме конструювати уроки як «лего». Поки що платформу не запустили офіційно, але це буде як віртуальна учительська з методичками та підбірками матеріалів», – каже Лідія Андрушко.

 

 

Коментарі
27 Серпня 2017, 22:09
&quot;З першого вересня першокласники ЗОШ І-ІІІ ступенів села Раків-Ліс будуть навчатися за новими державними стандартами початкової освіти....<br/>Суть проекту полягає в тому, що діти навчатимуться без дзвінків на урок, оцінок та домашніх завдань. Зміниться організація освітнього середовища.&quot; - повна нісенітниця .. Рефлекторно молодші школярі будуть реагувати на дзвінок , що дзвенітиме для &quot;нерехвормованих&quot; школярів .Щоб проводити подібні реформи в шкільній освіті , потрібно щоб кожен ступінь навчався В ОКРЕМОМУ ПРИМІЩЕННІ і на певній відстані . так як в Європі та США
28 Серпня 2017, 01:02
&quot;щоб змінити фокус уваги від нагромадження фактів до розвитку вмінь&quot;: уявляю що будуть видавати батьки потім після таких нововедень. Трохи знайомий з так званими &quot;новітніми&quot; техногологіями але буду мовчати через те, що не хочеться ображати педагогів які свято вірять у своє призначення. Але у принципі згідний з цими тенденціями й проти залізної дисципліни яку подекуди застосовують здається адекватні педагоги.
28 Серпня 2017, 01:47
Камінь, а парти на одного учня сприймаєте?
28 Серпня 2017, 04:55
Якщо вже пишете статтю, то слідкуйте за орфографією. Раків Ліс пишеться без дефіса. Соромно читати... Напевно безграмотна особа взагалі...
28 Серпня 2017, 12:38
Що кажіть,а найкращими засобами навчання завжди будуть крейда,дошка і підручник.
28 Серпня 2017, 14:47
Відносно підручника згідний але відносно дошки та крейди то не зовсім оскільки дошка завжди убособлювала для мене якусь позаматеріальну квісентенцію. До дошки виходить учень із вже готовими результатами й тут тобі розказує для всіх свої виняткові здібності, думати швидко або зовсім швидко щоб показати результат. Ніякої тобі винятковості хіба що зовсім винятковий й на такому учневі, який може за допомогою своїх виняткових здібностей розказувати на клас біля дошки результати задач чи інший результат, побудована система взаємовідносин учителя та учнів та виконання учителем своїх завдань згідно приписів. В такому разі &quot;дошка&quot; тільки привід провести урок для усіх учнів, вибачте на слові &quot;тупого&quot; учня до дошки ніхто не викликатиме для того щоб цей учень зривав урок але виняткового учня неодмінно викликатимуть і то неодноразово і тому інші учні які менше сьогодні можуть вести дискусії про предмет &quot;забиваються&quot; учителями на потім або й зовсім не звертаються уваги на Них. Ось чому у принципі я навіть проти дошки - дошка це не предмет до якої можна приводити учня й розмовляти про предмет який читається у класі. Тому у принципі я ЗА ту систему яку намагатимуться створити у Раків Ліс але слід розуміти, що учень при такій системі з часом може бути не керований у дома якому &quot;по-цимбалах&quot; і у якого своя думка і якому Ми в майбутньому &quot;не указ&quot; оскільки такий учень, людина виховується зовсім не по приказу але за допомогою своїх подекуди власних думок які страшенно розвиваються у тих напрямках які Ми навіть собі не представляємо. Ця молода людина може бути іншою за своєю природою. Мені наприклад у свій час багато говорили про те, що Я некерований оскільки і передусім через те, що не служив у радянській армії котра мене не зламала фізично й духовно, отже приблизно так - в Раків Ліс виховуватиметься малеча яку не виховуватимуть як у радянській армії або й поготів як в колгоспі яким невідома система орієнтованого одноманіття. Але інша система яка активно застосовується у Фінляндії, основна школа якої тепер є найвидатнішою та найсучаснішою із систем у нашому випадку може бути в притиріччях з природним українським одноманіттям і тому таким дітям якщо вони у майбутньому пройдуть цей шлях буде себе адаптувати у цьому непростому українському світі. Скоріше всього що такі діти мають стати борцями або Вони підуть від Нас і їм буде непросто.
28 Серпня 2017, 15:25
&quot;потрібно щоб кожен ступінь навчався В ОКРЕМОМУ ПРИМІЩЕННІ і на певній відстані&quot;: просто змушений дати коментар на цей запис через те, що я вже бачив в інших місцях про подібне як пропонується &quot;педагогом&quot; якщо це є серйозною справою. Припустимо в іншій школі є порозподільна система коли учнів після четвертого року навчання розділяють на приорітетні класи, гуманітарний, математичний і що найголовніше так званий спортивний коли усі інші які не пішли у два перших називаються спортивними, а отже майже як нікому не потрібними через те, що не фарт не змогли себе підняти або підняти Їх батьки. Одним словом ці дітки є баластом для школи як завжди у таких випадках і тому ЇХ слід виокремити у інший клас та у інше приміщення як пропонує пан &quot;педагог&quot; або як у критичному нашому випадку в найкращому випадку на третій поверх школи щоб Їх ніхто не бачив і ніхто не чув оскільки Вони заважають іншим учитися - це з погляду педагогів або принаймі з погляду директора школи. Навіть не береться увага про те, що маленькі п&quot;ятикласники мають дертися на третій поверх школи попри вже восьмикласників, та дев&quot;ятикласників та випускників. Тут їм доводиться чути про їх власний стан як про &quot;дебілів&quot;, &quot;неуків&quot; та власне у такому віці як вже про невдалих людців яким вже все скінчено. Ось приблизно на цьому етапі після півроку боротьби з системою ці учні та Їхні батьки, після шоку та власних переживань вимушені шукати виходу із цієї ситуації коли як говорить &quot;педагог&quot; їх закрили в &quot;В ОКРЕМОМУ ПРИМІЩЕННІ і на певній відстані&quot; шукають власне вже нормальну школу із нормальними умовами життя навіть якщо туалет ще на дворі і парта на двох (це для 777). Ось чому я можу бути згідний з &quot;Педагогом&quot; і чому може не прижитися у Раків Ліс система яку так вдало намагаються вдало піарити у районі. Але чи уявляє пан начальник по освіті усі ризики із цього вдалого на Їхню думку експеременту, адже наші діти це не їхній есперемент це Наші діти яким нанесення моральних та майже фізичних вад несуть непоправимих ударів на майже все життя. Тому адміністрації школи слід добре подумати над концепцією впровадження цієї ситеми аби ситсема не наносила цим дітям ударів.
29 Серпня 2017, 01:56
Так, чому парта на одного учня зле? Камене не сачкуйте, розкрийте логіку, бо про шкільну дошку Ви файно розповіли, мені сподобалися Ваші міркування.
30 Серпня 2017, 00:18
А ви вдома щось робите?
30 Серпня 2017, 00:49
Сьогоднішня школа, дійсно поділяє дітей на обдарованих та &quot;інших&quot;, що на мою думку і є головною проблемою нашої освіти. В той же час життя показує, що дуже часто &quot;неуки&quot; стають в житті більш успішними ніж їхні високоосвідченні однолітки, що і показує усю невідповідність освіти реаліям українського життя. Сучасна школа нездатна розкрити приховані таланти у наших дітях, вона не сприяє розвитку дітей, а лише напихає знаннями, які в 99% ніколи не знадобляться. Життя розвивається шаленими темпами і дітей треба вчити вчитися, а не давати знання, які уже давно застаріли. <br/>І таки експерименти - це спроба вийти із рамок &quot;совкової&quot; освіти, спроба дати можливість дитині стати учасником навчального процесу, а не об'єктом освіти.<br/>Надіюсь, що нововведення будуть успішними!
Коментар
20/04/2024 П'ятниця
19.04.2024
Афіша
  • Сьогодні
  • Завтра
  • Незабаром