Нові стандарти у Раків-Ліській школі або Чи зміниться наша освіта від перестановки меблів

29 Серпня 2017, 18:42
4826

Два перших класи у Раків-Ліській ЗОШ І-ІІІ ступенів з 1 вересня навчатимуться за новими стандартами. Хвилюються і вчителі, і учні, адже, для них доведеться робити революцію в освіті.

Важко уявити навіть, що наші школярики більше не сидітимуть за партами, склавши слухняно руки, як робили це ще їхні бабусі-дідусі й батьки.

Першовересень для багатьох українських першачків цього навчального року розпочнеться по-особливому: вони не лише прийдуть навчатися у незвичні класні кімнати, а й знання здобуватимуть не так, як усі однолітки, – пише «Україна молода».

Українська школа починає впроваджувати нові стандарти в початкову освіту.

Перші 100 шкіл України (по чотири з кожної області) беруть участь у пілотному проекті «Новий стандарт початкової загальної освіти», що впроваджується за сприяння фонду «Крок за кроком». 

«У нашому селі набрали аж три перші класи»

На Волині навчати першачків по-новому вибороли право дві луцькі школи — №1 та №4, нововолинська №6 та одна сільська — Раків-Ліська школа І-ІІІ ступенів Камінь-Каширського району.

Всі вони набрали по два експериментальні класи.

Вивчивши та систематизувавши досвід цієї не просто нової, а революційної справи, Міністерство освіти у 2018-2019 навчальному році планує започаткувати нові стандарти в початковій школі всієї країни.

Як же до числа новаторів вдалося потрапити сільській школі з Полісся? 

— У травні був конкурсний відбір для участі в цьому проекті. Ми презентували там свій заклад i вибороли це право, — розповів директор Раків-Ліської школи Олександр Кузьмич. — Нові стандарти мають напрацьовувати не лише міські школи, а й сільські. Але за умови, що в них є два перші класи. Непросто знайти таку сільську школу в області. А ми цього року набрали аж три перші  класи! Два з них будуть експериментальними. В одному навчатимуться 20 дітей,  у другому — 21. Хоча багато батьків ще просяться туди, але взяти більше, ніж треба, не можемо. 

— Раків-Ліс — село дуже велике, понад тисячу дворів. Чи не замала вже школа, збудована фактично за рік після руйнівного урагану, що пронісся над Волинню у червні 1997-го? 

— Затісна. І вже давно. Навіть по кабінетах вчимося. Але викручуємося. Сьогодні навчаються 509 учнів, працюють 54 педагоги. Кожен учитель має свій методичний центр і робоче місце. Працюють чотири групи продовженого дня. Маємо два класи інформатики, чудовий спортзал із тренажерним залом. Є все і для навчання, і для відпочинку. 

«На уроки запрошуємо батьків»

— Вибрали нашу школу не лише тому, що маємо багато першачків, а й тому, що школа завжди брала активну участь у різних всеукраїнських конкурсах i проектах, — продовжила розповідь директора завуч школи Валентина Мойсеївна Борсук. — Ще у 2009 році ми вибороли друге місце у всеукраїнському конкурсі «Початкова школа ХХI століття». Сім років поспіль виборюємо перше місце в районі серед сільських шкіл на предметних олімпіадах.

Пишаємося своїми випускниками, багато з них навчалися й навчаються у провідних вузах нашої країни.

Були роки, що 96 відсотків наших випускників ставали студентами! І директор наш усі новації в освіті завжди підтримує.

Інтегровані уроки, які мають стати родзинкою в нових експериментальних класах, для нас уже не новина. Наприклад, на урок української мови у другому класі вчителі запрошують батьків.

Вони разом із дітками відповідають біля дошки, навіть дідусі читають вірші. Знаєте, як це мотивує школяриків?!

А якщо батьки ідуть до школи — школа буде жити. І тепер батьки дуже відповідально поставилися до участі у всеукраїнському експерименті. 

Влада районна взялася забезпечити експериментальні класи спеціальними партами, адже за умовами пілотного проекту дитина має сама сидіти за партою. Бо навчатимуться дітки у групах, парами.

У класі має бути зручний м’який куточок для читання та спокійного обговорення (тут навіть дозволяють поставити канапу й покласти подушки), спеціальна меблева стінка, куточок усамітнення, плазмовий телевізор, ноутбук.

Та головне — не меблі, а система подачі матеріалу. Новинок у навчальній програмі багато.

Вчителі, які працюватимуть в експериметальних класах, уже пройшли тренінг в Інституті післядипломної освіти, а викладачі іноземної мови підвищували кваліфікацію аж у столиці.

До речі, для педагогів у рамках експерименту є віковий ценз: учителеві не має бути більше 50 років.

Раз на місяць педагоги всіх шкіл, що беруть участь у цьому пілотному проекті, збиратимуться в обласному центрі, щоб обговорювати здобутки та проблеми.

Міністерство освіти прислухатиметься до їхніх порад i зауважень, враховуватимуть усі помилки, і тільки тоді буде випрацювано нові стандарти для початкової школи, які запровадять у всій країні.

Зламати стереотипи 

Перед цим 1 вересням учителі-першопрохідці хвилюються не менше, ніж самі першачки. Бо для них теж усе буде вперше.

Як зізналася Тамара Адамівна Рудчик, учитель початкових класів Раків-Ліської школи (25 років педагогічного стажу), цей експеримент — велика праця над собою перш за все для педагогів.

Зламати в собі стереотипи, відійти від завчених стандартів, щоб не просто навчити дитину, вклавши у неї купу знань, а виховати успішну людину, здатну ці знання застосовувати в житті, — це найважче.

Бо парти й дивани купити можна, дозволити дитині під час уроку вставати й ходити по класу — теж, і матеріал подати в ігровій формі — не проблема.

Гратися — справа хороша, але й учитися теж треба. Як знайти золоту середину — відповідь, сподіваємося, і дасть експеримент. 

Непокоїть інше: реформи в освіті йдуть, ніби все добре, але грошей на освіту виділяють дедалі менше й менше.

Якщо наступного року нові стандарти запровадять у всіх школах країни, чи вистачить ресурсу для їх впровадження? Не всі ж такі великі школи в селах, як у моєму рідному Раків-Лісі.

Одну-дві район потягне, а решту? Важко уявити, скільки вчителів доведеться перевчити за короткий проміжок часу.

І чи достатньо кількаденного тренінгу, щоб зробити таку революцію в освіті?

Питання, питання...

Ніна РОМАНЮК.

Коментарі
29 Серпня 2017, 22:08
"ми цього року набрали аж три перші класи! Два з них будуть експериментальними.": третій клас стандартний для того щоб можна було відслідкувати свій "експеримент" чи вдалий ....
29 Серпня 2017, 22:17
Вибачаюсь за тавтологію але слід сказати ще раз:<br/>Відносно підручників згідний але відносно дошки, крейди, м&quot;ягкого куточка та іншого; то не зовсім оскільки дошка завжди убособлювала якусь позаматеріальну квісентенцію. До дошки виходить учень із вже готовими результатами які готуються переважно удома й тут тобі розказує для всіх свої виняткові здібності, щоб показати результат для вчителя та учнів. Ніякої тобі винятковості хіба що зовсім винятковий й на такому учневі, який може за допомогою своїх виняткових здібностей розказувати на клас біля дошки результати задач чи інший результат, побудована система взаємовідносин учителя та учнів та виконання учителем своїх завдань згідно приписів. В такому разі &quot;дошка&quot; тільки привід провести урок для усіх учнів, вибачте на слові &quot;тупого&quot; учня до дошки ніхто не викликатиме для того щоб цей учень зривав урок але виняткового учня неодмінно викликатимуть до дошки для того щоб учитель врешті-решт провів свій технологічний урок і тому інші учні які менше сьогодні можуть вести дискусії про предмет забуваються учителями на потім або й зовсім не звертаються уваги на Них. Ось чому у принципі я навіть проти дошки - дошка це не предмет до якої можна приводити учня й розмовляти про предмет який читається у класі. Тому у принципі я ЗА ту систему яку намагатимуться створити у Раків Ліс але слід розуміти, що учень при такій системі з часом може бути не керований у дома у якого своя думка і якому Ми в майбутньому &quot;не указ&quot; оскільки такий учень, людина виховується зовсім не по приказу але за допомогою своїх подекуди власних думок які страшенно розвиваються у тих напрямках які Ми навіть собі не представляємо. Ця молода людина може бути іншою за своєю природою. Мені наприклад у свій час багато говорили про те, що Я не керований оскільки і передусім через те, що не служив у радянській армії котра мене не зламала фізично й духовно, отже приблизно так - в Раків Ліс виховуватиметься малеча яку не виховуватимуть як у радянській армії або й поготів як в колгоспі яким невідома система орієнтованого одноманіття. Але інша система яка активно застосовується у Фінляндії, основна школа якої тепер є найвидатнішою та найсучаснішою із систем у нашому випадку може бути в притиріччях з природним українським одноманіттям і тому таким дітям якщо вони у майбутньому пройдуть цей шлях тяжко буде себе адаптувати у цьому непростому українському світі. Скоріше всього що такі діти мають стати борцями або Вони підуть від Нас і їм буде непросто.
29 Серпня 2017, 22:33
Якби не таке розлоге обгрунтування критеріїв з вибору експериментальної сільської школи для революційного прориву в освіті в масштабах України, то, грішним ділом, можна було б подумати, що цьому могли сприяти родинні зв'язки директора школи з керівництвом райво, що зайняло відповідальну позицію під час останніх доленосних парламентських виборів. А так, не придерешся...)) І ще одне. Вкрай важко буде вчителю з 25 річним стажем переламати себе в цьому експерименті. Думається, що Тамара Адамівна у &quot;старий&quot; спосіб таки краще дасть знання і навички дітям, оскільки катастрофічного раніше нічого не було в освіті. Це в державі в останні десятиліття не було мотивації до знань, бо доляр лип краще до рук тих, хто не був обтяжений знаннями та вихованістю. Тому, цю загалом непогану затію, на мій погляд, краще було б доручити відносно молодому педагогу з 5-7 річним стажем, смартфоном в руках і стартапівським сьогоденним мисленням. Най би творилася воля Божа в освіті. Ну і на цей експеримент, звісно, мали б погодитися батьки дитини, до того ж у письмовій формі...
30 Серпня 2017, 00:19
При переносі, щоб сказати &quot;ще раз&quot;, таки варто було свою &quot;КВІсентенцію&quot; виправити на квінтесенцію, бо квінта(п'ята) і есенція(сутність чогось) знань, якщо вони є у даний момент, таки демонструють переважно біля дошки! Але сентенцією всього цього навчання і освіти, щоправда, є - аби ті знання були. І не обов'язково вони мають проявлятися саме і тільки біля шкільної дошки...
30 Серпня 2017, 00:35
&quot;І не обов'язково вони мають проявлятися саме і тільки біля шкільної дошки&quot;: саме це і мав на увазі, що дошка не є обов&quot;язковою умовою перевірки знань учня тому викликати учня до дошки не обов&quot;язково і саме через те, що загальні знання учень &quot;видасть&quot; через складання ЗНО але Ви очевидно можливо вибачите напевно вже літній людині за його &quot;квінтенсенцію&quot; )))). Думаю, що так і має бути, дитина має розвиватися у вільному виборі свого майбутнього про те для Нас може бути і неочікуваний результат.
30 Серпня 2017, 08:55
Позорніки, навчіться грамотно писати статті.. Помилка за помилкою. Несмішіть людей!!!!!
30 Серпня 2017, 09:33
Любов до дітей, вільне середовище, професійність педагога - все інше додається. Дитина має отримати знання, які вона зможе застосовувати у практиці і буде ЛЮДИНОЮ серед ЛЮДЕЙ.
30 Серпня 2017, 12:41
У слові &quot;не смішіть&quot; - частка &quot;не&quot; пишеться окремо ))
30 Серпня 2017, 14:11
&quot;потрібно щоб кожен ступінь навчався В ОКРЕМОМУ ПРИМІЩЕННІ і на певній відстані&quot;: просто змушений дати коментар на цей запис через те, що я вже бачив в інших місцях про подібне як пропонується окремими дописувачами до цього сайту, якщо це є серйозною справою. Припустимо в іншій школі є порозподільна система коли учнів після четвертого року навчання розділяють на приорітетні класи, гуманітарний, математичний і що найголовніше так званий спортивний коли усі інші які не пішли у два перших називаються спортивними, а отже майже як нікому не потрібними через те, що не фарт не змогли себе підняти або підняти Їх батьки. Одним словом ці дітки є баластом для школи як завжди у таких випадках і тому ЇХ слід виокремити у інший клас та у інше приміщення як пропонується або як у критичному нашому випадку в найкращому випадку на третій поверх школи, щоб Їх ніхто не бачив і ніхто не чув оскільки Вони заважають іншим учитися - це з погляду педагогів або принаймі з погляду директора школи. Навіть не береться увага про те, що маленькі п&quot;ятикласники мають дертися на третій поверх школи попри вже восьмикласників, та дев&quot;ятикласників та випускників. Тут їм доводиться чути про їх власний стан як про &quot;дебілів&quot;, &quot;неуків&quot; або у нашому випадку ще іншими словами оскільки діти це дзеркало батьків і тому Вони приносять до школи вже готові варіанти і тому у нашому варіанті та власне у такому віці як вже про невдалих людців яким вже все скінчено. Ось приблизно на цьому етапі після півроку боротьби з системою ці учні та Їхні батьки, після шоку та власних переживань вимушені шукати виходу із цієї ситуації коли як говорять інші їх закрили в &quot;В ОКРЕМОМУ ПРИМІЩЕННІ і на певній відстані&quot; шукають власне вже нормальну школу із нормальними умовами життя навіть якщо туалет ще на дворі і парта на двох. Ось чому я можу бути згідний з деякими дописувачами що варіант може не прижитися у Раків Ліс система яку так вдало намагаються вдало піарити у районі. Але чи уявляє пан начальник по освіті усі ризики із цього вдалого на Їхню думку експерименту, адже наші діти це не їхній есперемент це Наші діти яким нанесення моральних та майже фізичних вад несуть непоправимих ударів на майже все життя. Тому адміністрації школи слід добре подумати над концепцією впровадження цієї ситеми аби ситсема не наносила цим дітям ударів. Крім того у загальній школі існують зовсім інші критерії як Ми бачимо усіпшності системи - то тут то там перші, другі та надцяті місця і тому у перших числах для системи не цікаво яким виростає особина для ЇЇ цікаво яке місце школа або район займає у інтегральному розташуванні так званої успішності. У свій час коли я розпочинав свою діяльність головою Благодійного фонду &quot;Рідна школа&quot; намагався щось впроваджувати у школі але шість років це дуже малий термін, а тим більше коли навкруги не розуміють самих процесів розвитку про те не скажу що нічого не вдавалося багато чого спільного вдалося але шкода що в інших місцях і в тому числі РДА не тільки не зрозуміли але й завдали удару.
30 Серпня 2017, 15:44
Після перейменування вулиці Радянська на Залізничну Цир хіба поплив у зворотній бік? Так і у цьому випадку з організацією освітнього процесу. Система струнких рядів шкільних парт, єдиної для всіх уніформи, стрижка з чубчиком для хлопців і дві косички для дівчат, привселюдна муштра, порівнювання знань з іншими колегами біля дошки і на контрольних та інші штучки - це все інструменти виховання &quot;суворовцев&quot; для служіння ідеалам Октября. У цивілізованому світі нічого схожого нема, там діти навчаються в умовах схожих до домашніх, де молодь вчать адаптовуватися до сучасного надскладного в інформаційному сенсі життя, готують для адекватного реагування до всезростаючої технологічної та екологічної ненаситності цього світу. За довоєнної Польщі дітей били указкою по руках, ставили в куток вже за радянських часів, але ж все це у минулому. Минуться і освітні штампи та кліше радянського періоду, сонце від цього не потьмяніє... Головне запустити цей експеримент у своїх головах і не бігти спотикаючись, аби не насмішити людей. Тим більше, що діти це не піддослідні створіння, вони мають не втратити у знаннях порівняно зі своїми ровесниками. Задум сміливий, потрібний і він апробований у світі, лишень варто пам'ятати, що сліпо копіювати чийсь досвід - це шлях до невдачі... Хто живе у селі то добре знає, як впирається телятко всіма чотирма лапами, коли його навесні відлучають від коров'ячої цицьки та з налигачем виводять з теплого і затишного хліва на світ Божий, на свіжу весняну траву, яка на початках іноді віддає гіркотою...
30 Серпня 2017, 17:01
Вам зроблено зауваження!А на рахунок &quot; Жеки&quot;, можливо помилково відіслав так. Він лише прокоментував , а той хто пише статтю і закидає на сайт з помилками, це просто безграмотна особа і має бути соромно . Від себе добавлю, дійсно жахливо коли люди які працюють в освіті,методисти постійно пишуть з помилками, чого ж вони дітей навчать...
30 Серпня 2017, 17:19
Ну да, тому хто написав цю статтю з помилками має бути соромно!!!!!!
30 Серпня 2017, 17:21
А хто написав цю статтю???? Цікаво, що за неук?
30 Серпня 2017, 17:33
Не крошіть батона на автора, &quot;грамотєї&quot;. Автор статті Ніна Романюк- власкор газети &quot;Україна Молода&quot;, професійний журналіст, прекрасна людина і наша землячка довгонивська. Маю честь бути з нею знайомим. Аби не бути голослівним цитую газету &quot;Волинь&quot;, щоправда не вчорашню...))<br/>&quot;За плечима у Ніни – дитинство у рідному селі з екзотичною назвою Раків Ліс, що в Камінь-Каширському районі, студентські роки у стінах Київського держуніверситету, де здобула фах журналіста, робота в мас-медіа Харківщини і повернення у 1991 році на рідну Волинь.<br/>Нині Ніна Вікторівна – заслужений журналіст України, відома в краї як талановитий публіцист, автор багатьох цікавих і резонансних матеріалів, неодноразовий переможець обласних творчих конкурсів професійної майстерності, володар багатьох відзнак, а нещодавно Секретаріат НСЖУ присвоїв їй почесне звання «Зірка української журналістики».<br/>Це сайт щось &quot;перегуглив&quot;, хоча я не бачу великої крамоли. А на місці Каменя, щодо грамотності,то я би промовчав, хоча би з огляду на його особисту цитату :&quot;...вибачите напевно вже літній людині за його &quot;квінтеНсенцію&quot; ))
30 Серпня 2017, 17:48
Потрібно було декілька раз перевірити статтю, а тоді вже закидати на сайт .. Тоді не було б таких зауважень.. Тим паче автору з таким досвідом ще більше має бути соромно, що допустили таку беграмотність.. Читають же багато людей!!!!
30 Серпня 2017, 17:54
Чувачок 14/19 слово &quot;да&quot; не використовую, а ти не використовуй &quot;777&quot;.
30 Серпня 2017, 18:00
У цій інновації, на яку стільки критики від камінчуків, які жодного уроку у своєму житті не провели, головна ідея прихована. Відкрию &quot;секрет&quot; - створити працездатний дитячий колектив шукачів знань, тобто колектив в якому всі працюють в одній команді без стигматизації невстигаючих та &quot;нестандартних&quot;.
30 Серпня 2017, 18:09
Надіюсь надалі автори будуть уважні і розумніші .. Старатимуться грамотно писати статті.
30 Серпня 2017, 18:41
Пропоную видалити безпідставні коментарі, які принижують гідність автора щодо грамотності. Якщо і є кілька спірних моментів, то це в рамках філологічної похибки чи авторського стилю. Тим паче, йде використання чужих ніків, спамування сайту ...
30 Серпня 2017, 18:42
може ще 777 добавиш пацанчик?
30 Серпня 2017, 18:49
Пане Хрін дякую. Мене,-дорослого хлопа, пацанва, мов шаріка блохи обсіла.
30 Серпня 2017, 19:15
Автори самі себе принижують, коли допускають помилки в статтях, потрібно відповідальніше ставитися до роботи і грамотно писати. А якщо видаляти коментарі і статтю потрібно теж, людям очі не закриєш..
30 Серпня 2017, 19:36
Зауваження дійсно доречні, адже не приємно читати статтю з помилками. Потрібно визнати помилку і ставитися до роботи відповідальніше, і ніякі відмови начепто це такий стиль, тут недоречні.. Це стосується не лише цієї статті, а і інших теж. Тут багато безграмотно оформлених на сайті, помічав не один раз. Якщо вже беретеся писати, то стежте за граматикою, щоб потім не було таких питань. Адже люди правильно підмітили вас.. Не має чого на них ображатись, адже вони пишуть правду...
30 Серпня 2017, 19:48
А назвіть конкретне речення у цій статті і вкажіть - що, де не так?
30 Серпня 2017, 19:52
А от Ви в останньому реченні &quot; Не має...&quot; написали з помилкою, у цьому випадку &quot;не&quot; пишеться разом. Це для того, аби люди знали хто у них за &quot;суддю&quot;!
30 Серпня 2017, 20:27
&quot;Камінь<br/>14:01 30.08.2017<br/>Вам зроблено зауваження!&quot;: Я вже говорив про К-Каширський портейгейт; в К-Каширську розвелися &quot;Камінь&quot;-і. Шановний не вводьте людей в оману про те Ви деколи читаєте мої думки але у загальному слід писати від свого імені. Так краще.
30 Серпня 2017, 21:04
Слово «немає» можна писати двома способами. Як разом, так і окремо. Тут слід розрізняти його в контексті речення.
30 Серпня 2017, 21:09
Раків Ліс пишеться без дефісу і ще помилки є... І автор якщо пише статтю має грамотно писати. А цей &quot;Вчитель&quot; вам правильно підмітив, цей не він пише статті з помилками. І не має чого придиратися до його коментів. Краще визнайте помилку.
30 Серпня 2017, 21:15
Позорнік автор статті нема чого і захищати!!!! А коментарі можливо взагалі школьник пише. А коли грубі помилки робить досвідчений автор з великим досвідом роботи мабуть набагато ганебніше і позор автору.
30 Серпня 2017, 21:52
Вчитель, можливо, НЕ МАЄ грошей на костюм від Луї Пістона, однак у нього НЕМАЄ права на граматичну помилку! Ти, шнурок, як вже отримаєш диплом, за умови, що будеш гарно вчитися, от тоді матимеш моральне і формальне право повчати старших дядьків, що вчилися у школі ретельно і не за гроші)))
30 Серпня 2017, 22:42
&quot;А на місці Каменя, щодо грамотності,то я би промовчав,&quot;: відносно грамотності то я ніколи нікого не доганяю й не &quot;кришу батон&quot;. Можливо який інший &quot;Камінь&quot; тут доганяє інших то це не моя проблема. Я вже тут говорив що в К-Каширську портейгейт на &quot;Камінь&quot;, ось і вже ПАБ &quot;Камінь-Центральний&quot; ))))).
30 Серпня 2017, 23:54
Полтергейст - пишіть надалі! Бо ваш &quot;портейгейт&quot; бвльше схожий до ПОРТВЕЙНгейт чи портайгеноссе ))
30 Серпня 2017, 23:54
Полтергейст - пишіть надалі! Бо ваш &quot;портейгейт&quot; бвльше схожий до ПОРТВЕЙНгейт чи портайгеноссе... ))
31 Серпня 2017, 00:58
пацанчику, чи пацанці від 16/15 не косіть під 777, бо я інженер і маю перш за все технічне мислення, якого у вас апріорі нема.
31 Серпня 2017, 14:56
&quot;Каменю<br/>20:54 30.08.2017<br/>Полтергейст - пишіть надалі! Бо ваш &quot;портейгейт&quot;&quot;: Ні Ви не зрозуміли, я маю на увазі саме на &quot;портейгейт&quot; оскільки тут і надалі нічого не зрозуміло виступати під чужим хоча й заавульованим нійкемом зовсім не доречно як і мій &quot;портейгейт&quot; тому писати чи не писати правильно це слово не має значення.
31 Серпня 2017, 20:15
Але ж ви, Камінь, і 3,14ждун! Це ж треба придумати собі такий плавний відхід від намеленого на сайті, бо бачте вибори на носі і тре підчистити репутацію. Мовляв, всілякі дурниці, у т.ч. і прізвисько для Суса &quot;ждун&quot; придумав не я, то якийсь &quot;портейгейт&quot; під впливом портвейну )) Такий номер не пройде, краще вже щиро признатися: ну, всяке буває, я ж літня людина, десь часом переоціню свої можливості, чи закусю лишень кислим яблуком, от тоді вже й включається той клятий &quot;портейгейт&quot;...
31 Серпня 2017, 22:09
Камінь не вживає алкогольних напоїв міцніших за пиво, тому не треба ля ля.
31 Серпня 2017, 23:38
Літній та вразливій людині і пива достатньо, а коли це англійський ель - то й поготів ))
01 Вересня 2017, 00:25
Та не такий вже він і літній. Я його знаю в обличчя. Всі, хто має інженерну освіту або закінчили машинобудівні технікуми знають прізвище автора підручників по курсових проектах з &quot;Деталей машин&quot; Д. Чернілевського. Мені ж випала честь познайомитися з ним і брати у нього рецензію на свій навчальний посібник. Хочу сказати, що Камінь викопаний Д. Ченілевський (доктор наук між іншим), але на років 25 молодший.
01 Вересня 2017, 00:41
&quot;хто має інженерну освіту або закінчили машинобудівні технікуми&quot;: можливо Ви і маєте якусь рацію оскільки маю диплом: &quot;Економіка та організація побутового обслуговування населення&quot;, інженер-економіст. Таких клипали у радянськім союзі доволі багато. Про те по спеціальності працював тільки два роки, а далі податкова, військовий комісаріат, інспекція праці. Це ті місця у яких питали диплом економіста ))))).
01 Вересня 2017, 01:07
Мав на увазі не економістів, а механіків. Ви ж прямо двійник того професора. А у військоматі при Шарані, чи Жоржі працювали?
02 Вересня 2017, 00:18
У моєму інституті я дійсно вивчав сапромат тому теорію знаю. Сапромат викладала дружина ректора але крім цього Вона ще викладала &quot;Начертательную гиометрию&quot; по нашому креслення. Отже креслення у мене було на супер але в останній момент на курсовій роботі я забув намалювати поперекову лінію, як же Вона раділа що Мене взула й вкінці-кінців поставила четвірку але у мене цілих п&quot;ять років була стипендія від підприємства тому я не сильно був засмучений. Казбан і далі Чарнюк.
03 Вересня 2017, 19:04
&quot;сапромат&quot;-це опір матеріалів або російською сопротивление материалов, &quot;начертательная гиометрия&quot;-це нарисна геометрія і до креслення має лише відношення, а креслення-це не правила зображення чого-небудь. &quot;поперекова ліня&quot;-це,-розумієте, на вар&quot;ята написано
08 Вересня 2017, 18:30
Вже трохи й позабував дещо.
Коментар
23/04/2024 Вівторок
23.04.2024
09:50
22.04.2024
Афіша
  • Сьогодні
  • Завтра
  • Незабаром