West Media Forum: говорили про виклики, які постають перед журналістами в цифрову епоху

10 Вересня 2017, 09:07
1545

Регіональний медіафорум під назвою «Інновації в медіа: глобальне бачення, локальні рішення», що вже вдруге відбувся в обласному центрі Волині, зібрав представників столичних і місцевих ЗМІ, які ділилися досвідом та баченням того, як має розвиватися журналістика в цифровому світі.

Експерти з Києва, Рівного, Луцька, Львова та інших міст розповідали про інструменти та стратегії, завдяки яким можна привабити аудиторію в медіа.

Захід відбувся 8 вересня в культурно-розважальному комплексі «Адреналін Сіті». Організатори форуму – бізнес-академія практичного менеджменту PMBA та холдинг CID MEDIA GROUP.

Модератор заходу, головний редактор журналу «Український тиждень» Дмитро Крапивенко, окреслив один із найважливіших викликів, що постає перед медіакомпаніями: як зберегти традиції, які ЗМІ напрацьовували роками, та поєднати їх із сучасними технологіями. Також Крапивенко поділився редакційними правилами «Тижня».

– «Повільні медіа», які висвітлюють теми глибше, мають переваги над «фабриками контенту», для яких важливішим є нагнітання трафіку. Інформаційний фастфуд насичує швидкими, але неякісними новинами. Кількість же професійних споживачів, які хочуть долучитися до елітарної культури «повільних медіа», є більшою, ніж можна уявити. Серйозні матеріали, в які журналіст вкладає багато часу й зусиль, можуть жити роками. Наприклад, тексти «Тижня» про Іловайську трирічної давності читають і досі, – зауважив Дмитро Крапивенко.

Ігор Чайка, голова Незалежної медіа-профспілки України, присвятив свою доповідь роздержавленню ЗМІ.

– Влада не хоче відпускати від себе медіа, не бажає покидати майданчики, де можна розповідати про себе. Інший аспект – майнові конфлікти. Несамовите бажання не віддавати приміщення редакції зриває дах у чиновників. Вони не зважають ні на закони, ні на правила пристойності, – мовив спікер.

Катерина Шаповал, редактор рубрики «Бізнес» у журналі «Новое время», поділилася секретами «упаковки тексту». Катерина розповіла, як зробити довгий матеріал читабельним: переконати людину, чому вона має прочитати статтю, показати масштаб події, ілюструвати її цифрами та іншими фактами.

– У тексту має бути «піжама» – цікавий, смішний або навіть парадоксальний репортажний момент. Не слід вигадувати героїв. Пишіть просто, зрозуміло. Кожен розділ статті слід задумувати як окремий міні-текст, – порадила спікерка.


 

Журналіст Денис Казанський розповів про перспективу стати відеоблогером в Україні. Сам Казанський не тільки займається розслідуваннями, а й веде блоги.

– В Україні ніша практично не зайнята. Хоча будь-яка молода людина, яка має смартфон і штатив, може створити свій канал. Головне – робити цікавий продукт, в Youtube всі на рівних умовах. Топові блогери заробляють тисячі доларів, – розповів Казанський. – Шарм відеоблогерства – у зворотному зв’язку: автору ролика можна писати, коментувати його сюжет.

Публіцист, відеограф Станіслав Козлюк розповів присутнім про імерсивну журналістику, яка передбачає занурення в історію й співпереживання їй. Досягти такого ефекту можна завдяки сферичній фото- та відеозйомці, кут огляду якої складає 360 градусів. Формат дозволяє людині побачити картинку своїми очима й зробити власні висновки, без чужих думок.

Наталія Пахайчук із Луцька, керівник мережі гіперлокальних видань Район.in.ua, розповіла про унікальний проект медіахолдингу СID Media Group – першу україномовну неспеціалізовану газету шрифтом Брайля «Сім’я і дім». Така преса стала справжнім подарунком для людей із порушеннями зору й хорошим прикладом соціальної відповідальності бізнесу.

Віталій Голубєв, головний редактор видавничого дому «Ого» у Рівному, поділився професійними секретами про те, як встигати та заробляти більше. Він розповів про планування коротко- і довготермінових цілей та про позиціонування себе в журналістській спільноті.

Олег Онисько, шеф-редактор інтернет-видання «Zaxid.net», розповів про інновації й традиції в ЗМІ та навів ознаки успішного регіонального медіа. Це, зокрема, відвідуваність і цитування всеукраїнськими виданнями. А Лєра Лауда, редактор спецпроектів інтернет-видання «БЖ», розповіла про нові шляхи монетизації ЗМІ та запуск локальних видань у десяти містах України.


 

 

Коментар
28/03/2024 Четвер
28.03.2024
27.03.2024
20:39