Знайшли помилку? Виділіть частину тексту і натисніть CTRL + Enter

Осівці: відсвяткували 240-річчя з дня освячення храму

09:27 11.11.2017
1862

Днями, 9 листопада, православна громада села Осівці відзначила 240 років відтоді, як тут освятили храм святої Мучениці Параскеви П'ятниці.

Відвідав парафію і керуючий Волинською єпархією УПЦ єпископ Нафанаїл, – повідомляє Волинська єпархія УПЦ.

З нагоди важливого для парафіян свята у стінах старовинної дерев’яної церкви молились чимало священнослужителів кількох єпархій Української Православної Церкви. Святкове Всенічне бдіння очолив єпископ Волинський і Луцький Нафанаїл, котрий також привітав вірян з визначною річницею.

У цей день був освячений храмовий іконостас. Усі прихожани, які долучились до робіт у храмі, отримали благословенні грамоти та подяку від архіпастиря за працю та молитви.

Настоятель громади святої мучениці Параскеви П’ятниці села Осівці протоієрей Сергій Приходько був нагороджений правом носіння митри за Богослужінням. Окрім того, отримав у нагороду золотий наперсний хрест священик Володимир Коверчук із села Мостище сусіднього Михнівського благочиння.

На знак вдячності та на згадку про свято архіпастирю вручили подарунок від громади – картину з зображенням давнього Свято-Параскевського храму, пам’ятки архітектури та спільного молитовного дому.



































Довідково:

Дерев'яна церква в ім'я святої Великомучениці Параскеви побудована у 1774 році на кошти прихожан. У 1777 році храм був освячений.

У 1875 році храм перекритий із дерев'яної покрівлі на жерстяну. У 1883 році прихожанами побудована при храмі нова дерев'яна дзвінниця, – пишуть на сайті Камінь-Каширського благочиння.

Новий іконостас в три яруси встановлений прихожанами (за 300 руб) у 1894 році. У 1896 році церква зовні пофарбована.

Належав Свято-Параскевський прихід до парафії села Грудки, що в той час мала назву Ольблє-Рускоє.



Пережив храм різні лихоліття, війни та атеїстичні часи. Він вистояв, і сьогодні є памяткою архітектури. Храм увесь час діяв, звершувалось богослужіння. Священослужителі сіяли Слово Боже у серця людські, і недаремно, адже віра в осівецьких прихожан і посьогодні тверда і непохитна. Люди дякують своїм наставникам та памятають про них.

У різний час настоятелями церкви були священики:

Лівіцький-Борщевський Сергій (1925р.); Ціхоцький; Коровіцький; Прасовський Роман (1936р.); Галінковський Михайло (1948-1958р.); Ярощук Петро (1958-1968р.).

7 років небуло постійного священика. Доїжджали Зосімович з Ворокомле, Михалевич Косьма з Верхів, Кристецький Феодосій з Камінь-Каширського.

Дуда Іван (1975-1989 р.);

Черевко Петро (1989-1991 р.);

Литвин Анатолій (1992-1993 р.);

Геналюк Віктор (1994-1997 р.).

З місяця лютого 1997 року знову настоятелем є прот. Петро Черевко, який на привеликий жаль трагічно загинув у травні 2007 року.

Настоятелем поставлений молодий священик Сергій Кисель племінник покійного отця Петра.

З 2011 р. указом митрополита Луцького і Волинського Ніфонта настоятелем являвся прот. Стефан Кисель, духівник Камінь-Каширського благочиння, який згідно прохання у 2013 р. призначений кліриком цього ж храму.

З 2013 р. настоятелем призначений прот. Сергій Іванович Приходько.

Коментарі

християнин

09:01 12.11.2017

На шостому фото зверху є пам'ятна табличка про те, що ця церква "є пам'яткою архітектури та містобудування і охороняється державою." Також там написано , що "пошкодження карається законом" . Правда ,там ще не написано , що самовільна зміна зовнішнього вигляду цієї пам'ятки архітектури теж карається Законом . А цю церкву самовільно обшили хаус-блоками в стилі кацапських церков . Щось подібне колись зробив дрозд михайлюк із Іллінською церквою .

Камінь

09:12 12.11.2017

Занадто часто змінюються духівники цього храму, періодично через кожних два-три роки. Тим більше якщо церкві більше двохсот років то чому тих які раніше правили у ній не записано їхні імена. Взагалі церква має на вигляд раннього укладу. Шатрова на ній покрівля говорить, що вона була закладена ще за критеріями ранього цервковно-архітектурного стилю, а отже у ній мають бути традиції які ще до цього живі.

ой

10:33 12.11.2017

Нащо поставили курсанта у святковій формі зустрічати владику? що це означає? І може вже треба припинити стелити стежку зірваними квітами? нащо ж так нишити живе? Хіба цього владика хоче?

Камінь

11:03 12.11.2017

"І може вже треба припинити стелити стежку зірваними квітами? нащо ж так нишити живе?": для себе роблю такий висновок, що чим більший церковний чин тим більше його почитають як намісника божого на Землі. Це пов"язано напевно із тим що коли Ісус Христос приходив до Єрусалиму то для нього стелили пальми, квіти, обливали миром. Але тут здається мені що алегорія аж занадто пішло в мізгки до громадян оскільки хоч вони й здаються такими не можуть бути навіть за принципом через те, що Вони принаймі допускають таке ігноруючи власне своє тіло яке є гріховним від думок до плоті свого. Тому коли Він допускає таке по-між ісвоїх віриних то він, беру на себе таку сміливість є вже передусім грішним, адже вони не виконують найголовнішу заповідь Христа любити своїх ближніх як самого себе. Але про те ближній аж розпинається, а Вони стоять попереду в Храмі і не тільки але ніколи не вмиють ноги принаймі тій бабусі яка десятиліттями кидає в касу церкви свої останні гроші.

Я-Оленка-зміючка

11:41 12.11.2017

То ви твердо знаєте, яка бабуся "десятиліттями кидає в касу церкви свої останні гроші", а вони ніяк не закінчаться? і за це їй треба мити ноги?

До Я-Оленка-зміючка

13:16 12.11.2017

Може Камінь висловився трохи перебільшено або не зовсім чітко, але по своїй суті - правильно. Церква і її служителі повинні бути скромні, уникати помпезності, великих пишнот, не користуватись автомобілями із захмарною вартістю... це всі знають, і служителі знають, але роблять, як добре собі любимому..

Я-Оленка-зміючка

13:45 12.11.2017

Це ви висловились "зовсім чітко" і "по суті правильно". А Камінь "бере на себе сміливість " визначати хто є "передусім грішним", Савонарола каміньський чи що?

До Ой

14:13 12.11.2017

То скорше ліцеїст,чим курсант. І схоже, що це майбутній пожежник. Хлопчина за 450 км від отчого дому, якщо правильно розумію, де можна отримати фах пожежника. Йому далеко від дому потрібна підтримка, то най шукає її в церкві, у цьому поступку нема нічого злого.

911

14:53 12.11.2017

Хлопчина у формі це скоріше за все син священника Сергія він у нього справді ліцеіст.

Камінь

16:20 12.11.2017

"А Камінь "бере на себе сміливість " визначати хто є "передусім грішним": я є нічим та ніким але вони у першу чергу визначають вже для Вас що Ви є грішіні але про свою гріховність вони мовчать і тим більше через ЇЇ переступають. Хто сказав на цьому світі що священник це намісник бога на цій землі? Навпаки Ісус Христос говорив, що робіть як вони Вас навчають але не робіть так як Вони роблять таким чином сам Ісус Христос дав моральне право Нам Їх ігнорувати та осуджувати їхні вчинки тому я таки думаю що маю право не тільки за законами церкви але й за іншими говрити про їхні вчинки. Хто скаже інакше?

Я-Оленка-зміючка

18:51 12.11.2017

Владика Нафанаїл відвідав свою паству, яка захотіла відсвяткувати 240-а річчя освячення своєї церкви св.муч. Параскеви П'ятниці (бо до круглої дати 250 річчя ще довго чекати і хто знає чи вона до того часу буде в цій юрисдикції). Парафіяни УПЦ МП належно зустріли свого владику. А тут з'являється коментар якогось Каменя, якому Ісус Христос дав моральне право, ігнорувати владику і казати, що він грішний, крім того ще й осуджувати його вчинки, неназиваючи їх. Вас чомусь не зацікавило те, що з 1523 року згадується тільки одне село Ільблє, яке пізніше стало Ольблє. Також вам не важливо, що Михайлівський храм у Грудках(Ольблє Руське) з 1771 року, а в Параскевська церква в Осівцях(Ольблє Лядське чи Ляхське) з 1774 року, при чому Ольблє Руське(Грудки) належало католицькому Домініканському монастирю і Михайлівська церква є яскравим зразком греко-католицького типу, мабуть, єдиним дерев'яним зразком у Волинській області. Зате в Осівецькій церкві св.муч.Параскеви було Євангеліє початку XVIII століття, з словником, який спеціально доданий для пояснення людям незрозумілих слів (подане окреме гасло зі словника і його пояснення : « кустодія, сіріч сторожа або варта»). Також в ній знаходилась старовинна греко-католицька ікона св.Миколая, Написано, що Осівецька парафія належала до Грудоківського приходу, коли?. А щодо гріховності вашої чи моєї а тим більше владик, то почитайте псалом 50, може попустить. Взагалі то його рекомендують знати напам'ять " ті що є намісниками Бога на землі" ;-)

Марія

18:54 12.11.2017

Вам не стидно писати погані речі коли розповідається про святе місце.

Іван

22:33 12.11.2017

А батюшкам не стидно свої застолля влаштовувати в Кафе біля автостанції.То вже дожилися.

Камінь

22:34 12.11.2017

"є яскравим зразком греко-католицького типу,": звичайно я не вивчав архітектурні стилі церков та не вивчав так досконало біблію так як Ви але відносно того як Ви говорите про те, що саме греко-католицький стиль маю сумнів оскільки такий стиль має якимсь чином переплітатися буквально за словами які вони означають. Раніше бачив звичайно в інтернеті кілька таких ближче до Львівщини та Івано-Франківщини з шатровим дахом. Ось і для себе визначив що дана церква також має походження ближче до цього стилю. Про те між іншим ЇЇ тут трохи перебудували хіба що можливо підняли на фундаменті або "зрізали" трохи землі тому що вона зараз виглядає трохи більшою як раніше оскільки була більш приземнистою або дах по контуру підрязали. Можливо це суб"єктивне бачення але всеірвно стиль залишається. Про те чому саме греко-католицький стиль, а не інший. Думається що такий стиль побудови в першу чергу жител був в наявності скрізь в тогочасній українській родині. Житло у першу чергу визначало стиль побудови церкви. Звичайно житло і передусім дерев"яне протягом кількох століть не могло зберигтися у цих або інших регіонах Західної України але церква яку як зазвичай берегли могла зберігатися в належний спосіб. Ось і маємо на виході креко-католицький спосіб будівництва церкви оскільки звичайно тут на Заході був період греко-католицизму який в архітектурному стилі дотягнувся до цього часу. Потім у словах:"Взагалі то його рекомендують знати напам'ять " ті що є намісниками Бога на землі" ;-)" що Ви вкладаєте самі у цей вислів оскільки у той час коли писалися ці слова навіть не думали й не гадали що так звані намісники з ослів пересядуть на німецькі мерседеси та найматимуть покоївок з прибиранням своїх так званих келій.???? У мене таке поняття можливо в деякій мірі є грішне але думки сказані майже вголос. ТО що ж це значить як написано:"« кустодія, сіріч сторожа або варта»". ПО моєму все-таки український народ сьогодні у переважній більшості є свого роду німим у церкві оскільки чуючи боже слово не розуміють його і він виходить з церкви не знаючи що до нього примовляли з божим словом але він не тільки не чує але й не може сказати тому кожного разу кажу що в українській церкві має звучати українська мова тому він (українець) буде чути боже слово.

Я-Оленка-зміючка

23:36 12.11.2017

У вашому коментарі 16:20 12.11.2017 є таке речення "Хто сказав на цьому світі що священник це намісник бога на цій землі? " Ви взагалі повинні би слідкувати за своїми бздурами, які розміщаєте у коментах, то чого мене запитуєте, що я мала на увазі. Якщо ви не розумієте натяк, хто рекомендує знати напам'ять псалом 50, то відверто скажу, що я використала вашу бздуру, якою ви означив священика.

Камінь

23:48 12.11.2017

"Тобі, одному Тобі я згрішив, і перед очима Твоїми лукаве вчинив, тому справедливий Ти будеш у мові Своїй, бездоганний у суді Своїм.", якщо Ви маєте на увазі це то я Вас зрозумів але наскільки застосовується Старий Завіт ????

Хрін- Оленці

14:03 13.11.2017

Я про Савонаролу камінського. Якщо відомий, згаданий Вами, флорентієць через нерозділене кохання і аскезу зумів запровадити чи, принаймі, проголосити свою теократичну республіку, то в умовах нашого Полісся зі світоглядним рівнем наших окремих земляків-коментаторів місцеві савонароли можуть проголосити хіба якусь плутократичну анархію. Але з цим конкретним, назвемо його Савою, легше, оскільки він не не належав і не належить до касти місцевих "лебедів" чи то пак за Лядським літописом "чогось середнього між лелекою та пеліканом." Сиріч, небога лишень промовляє вільні свої думи в коментарях і не приймає важливих державних рішень, нехай і місцевого масштабу. А от "лебеді/лелеки/пелікани", лик яких переважно залежить від напрямку політичних вітрів з Печерських пагорбів, тихою сапою виполюють будь-які свіжі паростки мислення і світосприйняття на цій святій і грішній землі. Причиною цього, вочевидь, є те, що вони, як і місцевий Сава, вважають/переконані, що у "нинішньому столітті" навряд чи щось зміниться, відтак розмірковувати про греко-католицький період на Поліссі, його можливий чи реальний вплив на світоглядні процеси місцевих мешканців тощо, нема підстав і зацікавлення. Тут, головне, урвати з хворого державного організму, не втративши при цьому доброї "міни" чи "морди ліца" патріотичного штибу. Кустодія для "лебедів" тут проста, стояти на сторожі або варті власних інтересів, а чи буде при цьому своя держава, не так важливо. Тому і, за словами відомого Леоніда, маємо те, що маємо...

Камінь

15:43 13.11.2017

"Сиріч, небога лишень промовляє вільні свої думи в коментарях": це Ви про себе напевно, оскільки сиріч небога скільки не говориш до своїх співмешканців однаково Їм не доходять Ваші слова про перемогу тепер типу націоналістичного штибу. Раніше і ще раніше Ви та Ваший папан, маман йшли таким самим кроком, а деколи й семимильними до комуністичного минулого. Тепер Ви ж шукаєте підтримки українського населення, а надто в учительській громаді оскільки вони виявляється правлять тут балом оскільки у більшості своїй громаді засідають у виборчих комісіях. ОО, звичайно професура усе знає тому й говорить до Нас що ти сиріч, небога. Мені аж смішно стало, аж злякався виявляється що пропрацювавши на батьківщину більше десятка років в немаловажних по-декуди закладах так і залишився сиріч небога оскільки бачиш-но несправджую Його надій. але ж що вже він дума про простих громадян які ходять до цих же закладів, до церкви МП то вже одному богу відомо. Шановний вже не раз говоримо що ця площадка не для Вас, йдіть спілкуйтеся до собі побідних богообраних. а Ми якось переживемо і Вашу пропозицію стати ще кращим. Вже такі були і з Сходу і з Заходу. Відірвався шановний від народу про те здається Тим серед Них і не був.

Камінь

15:45 13.11.2017

"Тобі, одному Тобі я згрішив, і перед очима Твоїми лукаве вчинив,": Ісус Христос говорить про десять заповідей божих. Новий Завіт. Якщо Ваша ласка скажіть яке місце в Новому Завіті про те, що людина грішить перед богом?

Камінь

16:45 13.11.2017

"його можливий чи реальний вплив на світоглядні процеси місцевих мешканців тощо, нема підстав і зацікавлення.": мені здається що все-таки Ви про себе, про те що Ви не раз і не два говорили про свою роль на цій площадці, а саме реально вплинути на світоглядні процеси місцевих мешканців. Сеціально не відривався від Ваших слів тільки Їх переповів ще раз. Отже не виходить? Що? Щоб змінити їхні світоглядні погляди то слід жити серед Них та розуміти Їх. Ви ж тільки своє розуміння намагаєтеся вкладати у їхні голови. Виходить?

Прихожанка

17:18 13.11.2017

Я є прихожанкою храму святої великомучениці Параскєви. Мені дуже образливо, що у свїх коментарях ви обсудили, образили наше світле свято, до якого довго готувалася громада. Ви перетворили його на "розборки", які не варті християн. Давайте звернемо увагу на себе і залишимо священиків у спокої, кожний буде відповідати перед Богом за свої вчинки і дії. Ми вдячні своєму священику, отцю Сергії, за його труд і співпрацю з громадою, за його душу, яку він вклав у храм. Хотілося б запитати чи ми всі знаходитеся стільки часу в храмі скільки знаходяться священники, чи ми молимося стільки часу -скільки вони? Даючи відповідь на це питання розумієш, що не маєш ніякого права обговорювати і ображати священників. Дай Боже нам терпіння і мудрості, щоб нікого не образити.

Камінь

17:37 13.11.2017

"розмірковувати про греко-католицький період на Поліссі,": чого це раптом не можу розмірковувати про цей період. Знайдіть архітектурний стиль Камінь-Каширських приземистих будівель сторічної давності й побачите схожий почерк. Думаю Ви самі бачили і крім того Ви самі раз і не два вихваляли місцевих будівничих. На Волині у той час звичайно не було італійських архітекторів які могли будувати за своїм баченням "римські колізеї" але скоріше всього що використовувалися місцеві будівничі, толока. Ось і маємо "греко-католицький" стиль який дійшов до Нас майже в первозданному вигляді. Потім ця церква дійсно на вигляд є найдавнішою серед інших. Наприклад у селі Нуйно вона (церква) є ще давнішою але такого вигляду як ця немає. Ця має схожу на ті що ще залишилися на Львівщині, Івано-Франківщині. Звідси і мій висновок.

Камінь

17:52 13.11.2017

"місцеві савонароли можуть проголосити хіба якусь плутократичну анархію.": тішуся з того що Ви починаєте щось усвідомлювати відносно "місцеві савонароли" адже якщо Ви цікавитеся децентралізацією то саме таким і майбутнє в сучасній Україні. Адже по-Вашому Польща вже пройшла цей період але сприймати сусідів але не сприймати свій власний шлях то є очевидна "хвороба" "мислення" як це буде насправді. Насправді федеративного устрою в Україні не буде це точно, ну таке у мене розуміння. Але у місцевих савонарол це дійсно таки за Ними майбутнє як не говори але місцеві князькі якими вони стануть в майбутньому це таки-так. Тут нічого не зробиш таке вже пороблено. Не даремно Порошенко хоче свою адміністрацію створювати по партійному принципу по Франзуцькому зразку і головне майже ж ніхто не проти оскільки усі надіються на свій карт-бланш і в тому числі Тимошенко, Тягнибок і тому подібні. Велика спокуса. Але про те на моє переконання держава йде по тому шляху як було намічено ще десь приблизно перед Януковичем за рік чи два у той період коли Ющенко намічав адміністративну реформу тому бачите така справа, що якщо не "Я" то інший місцевим савонаролом буде. Жартую звичайно.

Я-Оленка-зміючка - для Прихожанки

18:25 13.11.2017

Ви у своєму коментарі висловились від душі, але не зрозуміло до кого Ви звертаєтесь. Якщо Ви, як християнка, захищаєте свого о.Сергія, маєте повне право, але тоді ваш священик о.Сергій не є "батюшкою", а Ви не є Прихожанка, а - парафіянка храму святої великомучениці Параскеви, а не -Параскєви. Для того я Вам навела з Вікіпедії слідуюче:
"Пара́фія (грец. παροικία, paroikia, лат. paroecia; від грец. παρά — «біля» + грец. οἶκος — «дім») — християнська українська традиційна назва. Спільна для всіх християнських конфесій:
Пара́хвія — назва за старим правописом.
Паро́хія — назва за старим правописом.
Прихі́д (від рос. приход) — російська назва парафії, що походить від слова «приходити»; зустрічається в громадах Московського патріархату. Парафіяни таких громад називаються на російський лад «прихожанами»; несумлінні парафіяни — «захожанами». Щоб Ви мене правильно зрозуміла, тому скористаюсь останнім реченням вашого коментаря:"Дай Боже нам терпіння і мудрості, щоб нікого не образити."

Хрін-Прихожанці

22:01 13.11.2017

Шановна прихожанко, я поважаю Ваше право на відстоювання своїх переконань, на захист честі та гідності вашого священника о. Сергія та інші інтереси місцевої релігійної громади. Але, скажіть мені на милість Божу, чи маю я моральне право, яко громадянин України, уродженець камінь-каширщини, поліщук і християнин за духом на захист правдивої історії свого краю, на захист історичних пам'ятників своєї землі, котрі пережили вже два-три кровопролитних століття? Чи мають не байдужі люди, котрі висловлюють тут свою точку зору, можливо й не всім на догоду, на виконання Законів своєї держави, які гарантують збереження цих святинь?Тим більше, якщо ці святині-церквиі не належать на праві приватної власності релігійній громаді, а є лишень у їх користуванні? Думаю, що ні Ви, ні ваш батюшка, ні його матушка і ніхто інший не заперечить цих моїх та інших людей громадянських прав і свобод! А тепер, у зв'язку з цим, дайте відповідь на мої прямі і конкретні запитання:
1) Чи мала ваша релігійна громада проектно-кошторисну документацію, відповідні дозволи та погодження на зміну зовнішнього стану Пам'ятки архітектури та містобудування - Церкви Святої Параскеви-П'ятниці, яка охороняється Державою, а її пошкодження карається Законом?
2) Чи задумувався хтось з прихожан-парафіян, що втручання у автентичну форму пам'ятки, збудованої і висвяченої у 1774-1777 роках, є її фактичним пошкодженням?
3) І чи, порушуючи ці питання, ми зазіхаємо на честь та гідність священнослужителів?
Можливо, о. Сергій, і справді є чеснішим від Херувимів, а ті прогрішення з сітками на риболовлі в місцевому озері є його найбільшим відступом від обітниці не грішити. Однак, переважна більшість служителів культу, затіваючи схожі незаконні реконструкції давніх храмів, переслідують не тільки святі справи, але й цим, м'яко кажучи, затирають на чиєсь замовлення нашу історію та не забувають за це і про про себе грішних. І як тепер бути з Законом? Чи Ви думаєте, що зпопелівшу Іллінську церкву у Камені після такої ж реконструкції вже люди забули, а Бог простив? І Ви затикаєте нам рота? Не знаю у кого з нас більше гріхів - чи у Вас, ладної закрити на все очі і забути свою історію та мову, чи у тих, хто змушений "грішити", нагадуючи собі і людям, що тільки молитися за свою державу і мир - замало. За Державу потрібно молитися і працювати на неї, оберігаючи найперше її від порушників Законів цієї держави, не зважаючи чи це її Президент, чи найсвятіший отець, чи просто грішний син Божий...

777

22:36 13.11.2017

Добре, що у нас є такий земляк, як пан Хрін. Людина патріот Полісся, яка шанує його більше, чим край сосен і боліт його.

Хрін - для 777

23:18 13.11.2017

Дякую Вам, шановний земляче! Але, без зайвого пафосу скажу Вам, рідний край, як на мене, не можна розділити на якісь його складові: сосни з болотами, гриби і рибу, запашні луки та свіжоскошені трави обабіч тихоплинних річок чи канав, гарних струнких дівчат та широкоплечих легінів і натруджені та змарнілі селяни, похилені хати, мов їх господарі на схилі літ тощо... Воно, або любиш, або бінамне де догоджати своєму еґо, топтати черево і насолоджуватися життям. Навіть кулик своє болото хвалить, а ми ж бо люде... Та й гніватися на цю строкатість недоречно. Навіть у лісі не буває однакових дерев, бо не всяке в силу різних причин вхопить свою порцію тепла та сонця...

Камінь

09:39 14.11.2017

"Чи мала ваша релігійна громада проектно-кошторисну документацію, відповідні дозволи та погодження на зміну зовнішнього стану Пам'ятки архітектури та містобудування": якщо Ви такий патріот цього краю то спершу дайте запит в місцеву державну адміністрацію м. Камінь-Каширський вул. Воля,2 п. Дунайчуку Валерію Саввовичу до управління культури до відання якої й належить дане питання про яке Ви тут питаєте "прихожанина". Він ВАм відповість десь в такому ракурсі, що мовляв не твоє діло і не лізь куди не слід, вони самі розберуться з тими дошками.

777

10:03 14.11.2017

Дякую. Наразі бачимо, що принцип любити край рідних могил на відстані жорстко критикує людина, - пан Камінь, яка інкорпорована в нього. Проте ліс нерівний-люди неоднакові, як Ви передбачливо написали.

17 грудня
Сьогодні
Вчора
15.12.2017
14.12.2017
13.12.2017
Підписатися на наші новини
*ви у будь-який момент зможете відписатися від наших новин