Як камінь-каширці можуть контролювати корупцію в державній сфері

24 Травня 2019, 15:00
Як камінь-каширці можуть контролювати корупцію в державній сфері 1931
Як камінь-каширці можуть контролювати корупцію в державній сфері

Одним з ефективних способів запобіганням корупції в державній сфері є посилення заходів фінансового контролю осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, та прирівняних осіб.

З урахуванням найкращих світових практик, Законом України «Про запобігання корупції» запроваджено електронне декларування та додаткові заходи фінансового контролю, – говорять у Головному територіальному управлінні юстиції у Волинській області.

Зобов'язання частини другої статті 52 Закону є додатковим заходом здійснення фінансового контролю, спрямованого на з’ясування фактичної зміни у майновому стані суб’єкта декларування.

У разі суттєвої зміни у майновому стані суб'єкта декларування, а саме отримання ним доходу, придбання майна на суму, яка перевищує 50 прожиткових мінімумів, встановлених для працездатної особи на 1 січня відповідного року (на 2019 – 96050 грн), зазначений суб'єкт у десятиденний строк з моменту отримання доходу або придбання майна зобов'язаний повідомити про це Національне агентство з питань запобігання корупції (далі — Національне агентство).

Для кожного випадку отримання доходу або придбання майна подається окреме повідомлення про суттєві зміни у майновому стані суб’єкта декларування. Виправлені повідомлення про суттєві зміни у майновому стані суб’єкта декларування до Реєстру не подаються. Доходи/видатки, одержані/здійснені в іноземній валюті, перераховуються в грошовій одиниці України за валютним (обмінним) курсом Національного банку України, що діяв на дату одержання доходів/здійснення видатків.

Важливо наголосити, що особи, які припинили діяльність, пов’язану з виконанням функцій держави або місцевого самоврядування, є суб’єктами декларування, які у разі суттєвої зміни в їх майновому стані зобов’язані письмово повідомити про це Національне агентство з питань запобігання корупції. Тобто, якщо суб'єкт декларування припинив виконувати функції держави або місцевого самоврядування у квітні 2019 року, а декларацію особи, яка припинила відповідну діяльність, зобов'язаний подати до 01 квітня 2019 року, то обов'язок у такого суб'єкта декларування подавати повідомлення про суттєві зміни в майновому стані припинився після подання декларації особи, яка припинила виконувати функції держави або місцевого самоврядування.

Частиною другою статті 172-6 КУпАП встановлено адміністративну відповідальність у вигляді накладення штрафу від ста до двохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян за порушення вимог щодо подання повідомлення про зміни в майновому стані. Частиною другою статті 65 Закону України “Про запобігання корупції” встановлено, що особа, яка вчинила корупційне правопорушення або правопорушення, пов'язане з корупцією, однак судом не застосовано до неї покарання або не накладено на неї стягнення у виді позбавлення права обіймати певні посади або займатися певною діяльністю, пов'язаними з виконанням функцій держави або місцевого самоврядування, або такою, що прирівнюється до цієї діяльності, підлягає притягненню до дисциплінарної відповідальності у встановленому законом порядку.

Окрім того, набрання законної сили рішенням суду щодо притягнення державного службовця до адміністративної відповідальності за корупційне або пов’язане з корупцією правопорушення, є підставою для припинення державної служби у зв’язку із втратою права на державну службу або його обмеженням відповідно до статті 84 Закону України «Про державну службу».

Коментарі
25 Травня 2019, 11:39
Корупцію контролюють корупціонери. Через те вона живе. Корупції треба запобігати, корупційні дії та наміри ускладнювати настільки, наскільки вони стають неможливими або невигідними.
Коментар
28/03/2024 Четвер
28.03.2024