В області тривають обговорення щодо кількості районів: що пропонує Мінрегіон

22 Серпня 2019, 10:00
2782

В області тривають обговорення адміністративно-територіального устрою: що пропонує Мінрегіон.

Українська асоціація районних та обласних рад за підтримки Програми Ради Європи «Децентралізація і реформа місцевого самоврядування в Україні» організувала круглий стіл на тему: «Перспективи формування нової системи адміністративно-територіального устрою Волині. Етап перший – аналіз існуючого стану».

До обговорення долучилися заступник голови обласної державної адміністрації Валентин Цьось, голова обласної ради Ірина Вахович, представники Мінрегіону та УАРОР, голови райдержадміністрацій, ОТГ тощо, - повідомляє Волинська ОДА.

Так, основна дискусія між учасниками круглого столу зосередилася навколо питання формування районів, їх кількості, повноважень та місцевого самоврядування. 

Нагадаємо, Мінрегіон пропонує розділити Волинь на 3 райони – Луцький, Ковельський, Володимир-Волинський. Обласна державна адміністрація, своєю чергою, відстоює створення чотирьох, відокремивши Камінь-Каширський район.

За методикою Мінрегіону, новосформовані райони матимуть виключно наглядову та контролюючу функції. Відповідно, постає питання доцільності районних рад, так як основні повноваження будуть передані ОТГ. Більшість учасників заходу висловили думку, що в такому разі, необхідності в районному органі місцевого самоврядування немає.

Разом з тим, під час круглого столу стало відомо, що одним із завдань реформи місцевого самоврядування, відповідно до Концепції, є забезпечення доступності та якості публічних послуг. Важливо, що попри те, скільки буде сформовано районів – 3 чи 4, блага цивілізації будуть розташовані в громадах, а не в районних центрах. До прикладу, станом на серпень 2019 року у Волинській області функціонує 29 ЦНАПів, а з часом – центр надання адміністративних послуг буде в кожній громаді, а не райцентрі.

Зазначають, однією з вагомих проблем адміністративно-територіального устрою сучасних районів є чисельність населення, зокрема деякі райони мають населення близько/ або менше 15 тисяч жителів. Наприклад за даними ГУ статистики у Волинській області, станом на 1 червня 2019 року у Шацькому районі проживає близько 16 680 осіб. У таких дрібних районах відсутній перелік необхідних публічних послуг, а територіальні підрозділи органів виконавчої влади скорочують свої представництва у таких районах, замінюючи їх міжрайонними структурними підрозділами, що суперечить принципам субсидіарності.

Тому в рамках реалізації адміністративної реформи Мінрегіон підготував ряд рекомендацій та критерій спроможності району. 

По-перше, територія має бути компактною, географічно цілісною та нерозривною. По-друге ,чисельність постійного населення становить, як правило, не менше, ніж 150 тисяч осіб. Адміністративні центри районів визначаються у такій послідовності:

- міста – обласні центри;
- міста, чисельність постійного населення яких становить не менше, ніж 50 тисяч осіб.

За висновком Мінрегіону, території чинних районів є неефективними ні з економічної, ні з розвиткової, ні з управлінської точки зору. 

Більше того, надмірна подрібненість знижує ефективність надання ними відповідних послуг. Тож необхідно сформувати такий устрій, де органи місцевого самоврядування будуть спроможні виконувати повноваження, покладені на них законом.

У підсумку обговорення, вирішили, регіональна робоча група під час чергового засідання повинна письмово сформулювати пропозиції та надіслати їх в Мінрегіон та УАРОР, аби на законодавчому рівні врегульовувати усі суперечні питання.


 

Коментарі
22 Серпня 2019, 16:50
територія має бути компактною, географічно цілісною та нерозривною": для того щоб не відбирати роботу "регіональна робоча група" востаннє скажемо, що районний центр у Камінь-Каширську і є тим самим компактною, геграфічно цілісною та нерозривною.
22 Серпня 2019, 16:53
Шановні Ви не поставите Ковельський об"єднаний район у центрі Волинської області з чисельністю більше 400тис. жителів, оскільки таким чином у майбутньому Ковель буде диктувати свої вимоги Луцьку який потім взагалі чи зможе стати центром регіону Волинської області. Пам"ятайте. Потім якщо Ви не створите К-Каширський район то Ви втратите у цьому напрямку стратегічне розташування обороноздатності на Півночі Полісся, оскільки за деякий час у Вас не буде тут призовного ресурсу.
22 Серпня 2019, 16:55
ВІдносно "принципу" субсидіарності то між іншим у таких районах як Ратно та Маневичі, а тим більше що пов"язане з Любешовом розташовані державні виконавчі органи які так чи інакше надають послуги Камінь-Каширському району й які у принципі мають перевестися в К-Каширський при організації такого району, а не у Ковельському, а в Камінь-Каширському розсташовуються такі виконавчі органи які надають послуги Любешівському та іншим що розсташовуються у Північному Поліссі.
22 Серпня 2019, 16:57
НЕ треба забувати, що К-Каширський має більш як 12 тис. населення, район близько 62 тис. населення. Потім К-Каширське ОТГ по перспективному плану має налічувати близько 40 тис. населення й подальше подрібнення на ОТГ створює найбільшу загрозу для інших, а саме вони просто-напросто не набудуть статусу спроможності оскільки змушені витрачати кошти на утримання ЦНАП. У такому разі частина цих послуг перейдуть до Камінь-Каширської ОТГ який візьме на себе позаяк статус районного центру.
22 Серпня 2019, 20:38
Намагаючись усунути від управління краєм громаду центру північного Полісся Волині, аби мати менше клопотів з непокірними, Київ провокує відновити тут своєрідну "партизанку". Звісно, з часом похопляться з цього приводу, але вже буде пізно! Мене дивує лишень одне - це таке глибоке невігластво у сфері державного управління чи свідоме провокування конфлікту? Те, що проковтнули відсутність медичного "повіту" у Камені ще не значить, що безслідно пройде і цей номер...
23 Серпня 2019, 01:35
"Київ провокує відновити тут своєрідну "партизанку"": з Вами повністю згідний і не тільки тому, а передусім що місцеву політичну еліту відфутболюють куди подалі від прийняття рішень, а вірніше від реагування на круті питання і в тому числі економічного плану. Наприклад, остання подія. Та подія коли бувший голова адміністрації так би мовити приватизував для себе у повній мрі лісове підприємство, разом із майном за смішні 2 мільйонк гривень. Ця справа похована у Маневичах в місцевій прокуратурі й тому шановні якщо у Нас тут не буде на Північному Поліссі власного Повіту з правоохоронною діяльністю та іншими атрибутами то повірте у Нас тут є що красти і в першу чергу земля з бурштином, вода, ліс. Тому говорячи про те, що Ковель буде краще від Нас адмініструвати Нас Північних Поліссян я сміюся у відповідь, оскільки до цього часу Вони Нас і адміністрували до того, що Ми не маємо вже перспектив як Вони Нам говорять про Нас. Тому Нам конче потрібний Повіт і в першу чергу для того щоб Ми реагували на економічну складову свого розвитку з загальним баченням перспектив економічного розвитку цього Поліського регіону й тому Ми повинні маи єдиний, сіпльний для усіх об"єкт як тут Нам говорять об"єднаний район або Повіт. В третю чергу це державна влада на місці, оскільки без державної влади як ото на прикладі розбудови Московської церкви в К-Каширську без правоустановлених документів нам не можна жить, Ми маємо мати спільне бачення українського питання. Ковельський район не дасть Нам такого тому що Вони завжди будуть тут заробляти свої бабки як до цього часу й було.
Коментар
19/03/2024 Вівторок
19.03.2024
18.03.2024