У Камінь-Каширську розповіли «Чи обов’язково жінці покривати голову, йдучи до храму» 

01 Жовтня 2019, 09:46
3886

У Камінь-Каширську розповіли «Чи обов’язково жінці покривати голову, йдучи до храму», відповів на запитання  протоієрей Сергій Михалюк.

Про це пише газета Полісся.

Відповідає настоятель Свято-Петро-Павлівського храму села Підцир’я протоієрей Сергій Михалюк.

Мета відвідин православного храму – спільна молитва віруючих людей в часі богослужіння. Згідно Священного Писання, жінка має молитися з покритою головою, цього навчає святий апостол Павло в своєму Першому посланні до Коринфських християн, зокрема, про це йдеться в 11-ій главі.

У різних місцевостях існують відмінні традиції, котрі стосуються покривання голови особами жіночої статі. У нашому поліському краї так історично склалося, що і дівчата, і жінки відвідують богослужіння, покриваючи свої голови, в інших – з покритою головою до храму приходять тільки заміжні або вдови.

Варто зазначити, що головний убір для жінки – це символ покори та смирення в першу чергу перед Богом, Який «Гордим противиться, а смиренним дає благодать» (Як.4:6).

У всіх випадках потрібно намагатися поважати благочестиві традиції Церкви та православного народу, бо зі своїм уставом, як кажуть, до чужого монастиря не ходять.

Але, якщо людина вперше прийшла на богослужіння або у неї раптово виникло бажання зайти помолитися, відсутність хустки не повинне стати перепоною для спілкування з Богом у храмі. Тому постійні парафіяни мають з повагою та доброзичливістю ставитися до людей навіть у ситуаціях, коли їх зовнішній вигляд не відповідає традиції даної православної громади.

Не потрібно людину виганяти чи ображати.

Але якщо все ж таки виникає непереборне бажання висловити зауваження, то треба зробити це так, щоби в того, кого це стосується, не втратилося бажання знову відвідати храм Божий.

Коментарі
01 Жовтня 2019, 14:09
У цій статті висловлена позиція лишень Російської православної церкви та її кліриків на територіях, що залишились у сфері впливу з часів імперії у тій чи іншій формі. Якби ж запитати про покриту голову у прекрасної половини прихожанок інших православних конфесій чи інших віток християнства, тої ж грецької чи римської традицій, то їхнє трактування Святого Письма у цій частині було б дещо інакшим. Відмінність традицій РПЦ від інших релігійних течій у християнстві полягає у її неухильному дотриманню, наданню пріоритету перевазі форм, звичаїв та обрядів над суттю вірування. Однією з причин такого підходу є відсталість цієї Церкви від життя і часу через відсутність впродовж тривалого часу Всеправославних соборів і навіть ігнорування останнього з них - Критського у 2016 році. А останній Вселенський собор, як відомо, датується VIII століттям. Архаїчність РПЦ видається адептами цієї конфесії як якесь досягнення і послідовне та неухильне дотримання віковічних традицій. А суть послання Святого апостола Павло в своєму Першому посланні до Коринфських християн, вочевидь, полягає не у самій хустині, а у покритій голові, як символу чистоти і смиренності жінки через її місію дарування життя. Реалії ж такі, що часто диявол легко ховається під хустиною, а жінка з тих чи інших причин без головного убору є чистою і непорочною в питаннях моралі і близькості до Всевишнього. Звісно, що полеміка на цю тему давня як і Святе писання і вибір відношення до цієї теми диктується життям та правом на свободу людської совісті, котре безумовно вище від усіляких форм. Для прикладу, можна навести аналогічну проблему - чи можна сидіти у храмі? Колись один з священнослужителів на це відповів приблизно так: краще сидіти і думати про Бога, аніж стояти і думати про ноги... Іншим прикладом, котрий дає розуміння апостольських повчань, є відношення до релігії молоді у Європі чи на інших континентах впродовж вже тривалого часу. На жаль, кількість ревних прихильників архаїчності в релігії, навіть самої релігії меншає з кожним роком. І практика Почаївської Лаври, де відвідувачкам перед входом видають спідниці й хустки, котрі одягнуті в штани і просточолі, не сприяє ні світовій практиці, ні звичаям інших народів, ні санітарії та естетики, як такої. Можливо, смиренне відвідування Храму молодою людиною без особливої "ретивості" в дотриманні зовнішнього вигляду є стежкою до Бога, а принцип - "нє пущать" є тим терном, котрий не кожен може здолати. Звідси й протестантизм та приклади неабиякої успішності держав, де є ця свобода вибору і сповідування осучаснених підходів до розуміння СУТІ а не форми Божого слова. І, водночас, на фоні, скажімо, скандинавських країн, багатовікові проблеми самої Росії з її рівнем і способом життя та країн, котрі знаходяться в орбіті її ментального та релігійного впливу. Звідси й прагнення думаючих українців до традицій Київського православ'я, до його відкритості та прогресу, зокрема і служби Божої рідною мовою, який особливо був яскраво вираженим в часи князів Острожзьких, Петра Могили та їх послідовників...
01 Жовтня 2019, 14:53
У цій статті висловлено традицію багатьох років - так ходили в церкви наші прабаби, бабусі, мами, це не священник придумав. Моя бабуся навіть спала в хустині, на запитання чому відповідала , що не знає коли стане перед Богом, можливо це станеться вві сні, і вона хоче предстати перед Господом з покритою головою. Проте, насильно ніхто нікого не заставляє завязувати хустину.
01 Жовтня 2019, 15:25
Наша територія відносилася до Польщі коли годувалися наші батьки, проте у дівчаток, жінок було закладено - носити хустку. До чого тут руська церква?
01 Жовтня 2019, 17:41
Цікаві коментарі, які лишень підтверджують наведене мною. Зокрема, дякую Світлані за яскравий приклад, коли побожна бабуся надавала неабияку увагу хустці, як атрибуту, хоча, переконаний, вона також вела і побожний спосіб життя, намагаючись не грішити ні в чому. Але ж ні Святе письмо, ні священник не донесли до свідомості людини того часу та й тепер теж саме, що до Бога з'являється лишень душа людини, а грішне, як не крути, тіло бо ми всі грішні, в хустці воно спочило чи простоволосо залишається для праху землі, яко пам'ять і предмет поклоніння біля нього рідних та близьких.<br/>Щодо &amp;quot;наклепу&amp;quot; на РПЦ, бо мовляв &amp;quot;ми єстем польскі&amp;quot;, то це м'яко кажучи не так. Все ж таки Росія, прийшовши на українські землі Волині після ІІ та ІІІ поділу Польщі, а це найпізніше 1795 рік, все ж таки мали достатньо часу для зміни свідомості та насадження московських традицій кокошника чи бодай хустки в приміщенні храму, який, до слова, не вони самі придумали. Не забуваймо, що РПЦ вийшла з лона саме Київської Митрополії і навіть патріархію дістала внаслідок лизоблюдства русина/українця Гедеона Четвертинського, котрий за винагороду погодився переїхати у Московію та очолити завідомо незаконно/неканонічно набуту московську православну патріархію. Інша справа, що високий рівень освіченості київської людности (для прикладу гетьман Іван Мазепа володів практично п'ятьма європейськими мовами і латиною, а з моковитів на його рівні латиною, а це основна мова того часу для науки та високого спілкування між першими особами світу, володів один-два придворних бояри при царському дворі) дозволяли київській церкві йти більш-менш у ногу з життям. Про прогресуючу релігію українців свідчить і прийняття Унії, яка до слова розпочалася з Волині і Києва і лишень через століття прийшла до Львова. А той ще один невеличкий проміжок часу польської влади на Волині від завершення Першої світової війни і до 1939 року не є підставою вважати, як каже коментатор/ка з ніком &amp;quot;1&amp;quot;, що &amp;quot;Наша територія відносилася до Польщі коли годувалися наші батьки...&amp;quot;, оскільки питання ритуальності не вирішуються одним поколінням і впродовж якихось двох десятків років. Тим паче Польща у передвоєнний ДСВ період не ламала релігійності поліщуків, на це не було ні часу, ні мотивів, оскільки Вселенський Патріарх у 1924 році надав Томос Польській православній церкві, яка була утворена як осколок Київської Митрополії і свій осідок мала в основному у Холмі - давній столиці Київського князівства часів короля Данила, якого поляки з московитами, аби відвести пам'ять від руського Холма, назвали Галицьким. <br/>І ще одне, особисто для коментатора з ніком &amp;quot;1&amp;quot;. Вашою суттєвою помилкою у запитанні &amp;quot;До чого тут руська церква?&amp;quot; є те що не Ви бачите чи не знаєте суттєвої різниці між руською і російською церквою! Саме Поняття і назва країни Росія були введені Петром І щойно у 1721 році після того як Московії перед цим вдалось у сумнівний спосіб залагодити питання патріархії своєї православної церкви і перенести престол у свою столицю. У цю ж пору у Києві у Печерській Лаврі навесні цього ж 1721 року &amp;quot;випадково&amp;quot; вигорів найстаріший архів з давньорусЬкими грамотами і привілеями київської держави, у т.ч. і від Вселенського Патріарха. У Лаврі у цей час звісно порядкували московські попи, ну бо як інакше після вікопомного Воз'єднання навіки віків під орудою Богдана Хмельницького. Лише після цього у московському перекладі &amp;quot;Повести временных лет&amp;quot; у фразі &amp;quot;И сел Олег, княжа, в Киеве, и сказал Олег: «Да будет это мать городам русским» цілком випадково, ну як і згадана вище пожежа у Лаврі, у слові &amp;quot;русЬких&amp;quot; московський монах-перекладач допустив ошибочку і замість м'якого знака &amp;quot;Ь&amp;quot; з'явилась буква &amp;quot;С&amp;quot;. Так слово &amp;quot;руських&amp;quot; стало &amp;quot;русских&amp;quot;, а церква московська стала називатися &amp;quot;русская&amp;quot;, остаточне утвердження цього терміну у назві церкви таки належить Сталіну. Сподіваюсь, тепер Ви будете знати різницю між руською і російською церквами. Якщо є сумніви, то почитайте про реформу Нікона!<br/>Як кажуть - нічого особистого, тільки факти!
01 Жовтня 2019, 17:42
Думаю що в Біблії говориться про покривання голови не хусткою а паранжою чи покривалом .
02 Жовтня 2019, 02:21
А ходіть до церкви хоч в чому мати народила.Епіфанію аби стадо до своєї&amp;quot;фірми&amp;quot; зігнати,він щей до церкви музики найме,аби весело було.
02 Жовтня 2019, 02:39
мала на увазі, що в хустках ходять не лише в руську церкву, але є і інші віри де жінки навіть вдома ходять наприклад в паранжі....,
02 Жовтня 2019, 03:00
Наскільки я знаю в паранжу дома носять тільки тоді як гості заходять.
02 Жовтня 2019, 03:06
Як правильно: У Камінь-Каширську чи в Камені-Каширському???
02 Жовтня 2019, 03:11
Слухати та пояснювати кожне слово попа, не є правильно. На те він і батюшка, щоб на своїй хвилі бути.
02 Жовтня 2019, 20:10
Ваші дописи-коментарі є цікавими, але читають їх ті, хто про це знає, або зацікавився цією ділянкою знань. Проте таких вкрай мало. Що маємо насправді. Маємо людність українського і неукраїнського походження, в Україні та за її межами, які не втямили, не тямлять, а дехто ніколи не втямить різниці між церквою (читай – культовою спорудою, релігійною організацією) та релігією. Якщо їх старанно протестувати, то з’ясується, що насправді вони не бачать різниці між Богом та попом, навіть якщо той є порядним і толковим священиком. Бог – це ідея, а священика можна помацати. Тому, особливо в селі, йти з УПЦ-МП в ПЦУ означає «обідити» свого священика (читай – Бога в уяві «прихожанина»). В ПЦУ переходять національно свідомі. Цей процес розпочався ще у 1992-му переходом до УАПЦ, УПЦ-КП, тепер до ПЦУ, і в міру національного прозріння «прихожан», продовжуватиметься й надалі. УПЦ-КП тримався і переріс в ПЦУ тільки завдяки українському патріотизму. В нас немає релігійної освіти. Навіть попи, по своїй суті й в більшості, є циніками-атеїстами. Маємо таке і в УПЦ-МП, і в ПЦУ. Мало хто з них здатний пояснити, що церква (читай – релігійна організація) є тілом релігії. Якщо тіло хворе, то й для релігії в ньому немає місяця. УПЦ-РПЦ, в силу історичних обставин є раковим всередині та прокаженим ззовні тілом. Таким його зробила російська держава імперія. На сьогодні таке сяке здоров’я зберегла Еладська та Константинопольська православні церкви – грецької моделі православ’я та Ієрусалимська ПЦ – юдейської моделі. Перехід українців до ПЦУ з одночасним очищенням її від випускників московської та ленінградської семінарій є поверненням українців до релігії.
02 Жовтня 2019, 20:15
Якщо ти мислиш категоріями стадності, то зрозумілою є твоя сутність і конфесійна приналежність, неуку. Амен!
03 Жовтня 2019, 02:07
Рівень життя в державі оберненопропорційний кількості релігійних людей.
03 Жовтня 2019, 18:35
Дякую за розуміння моїх потуг )). Респект Вам за стислу в словах але розлогу за змістом оцінку релігійності нашої людности, її реалії та перспективи. Окрема вдячність за &amp;quot;випускників московської та ленінградської семінарій&amp;quot;, окремі факультети яких є у прямому віданні ФСБ. Наприклад, регентське відділення Ленінградської семінарії, чільні випускником якого служать ))) і у нашій області на святих місцях. Але, не все так просто, Польща щойно у нинішньому році звільнила у своєму МЗС з відповідальних посад всіх випускників МГИМО (Московский госсударственный институт международных отношений) з тієї ж причини. А в Україні їх ще ніхто й не рахував...
Коментар
25/04/2024 Середа
24.04.2024