Будуть нас возити чи на нас будуть їздити?

23 Грудня 2016, 11:15
2385

Все почалось з того, що перевізники Луцька, почувши, що з січня 2017 року уряд піднімає мінімальну зарплатню, теж вирішили покращити своє матеріальне становище. Тож вони прийшли до міського голови і поговорили з його заступником на цю тему. Поговорили різко, як кажуть, по-чоловічому. Воно і зрозуміло, що з заступниками саме так і треба розмовляти. А, може, то була заздалегідь підготовлена вистава для лучан. Може. Перевізники вирішили збільшити вартість за проїзд, а то, мовляв, вони застрайкують.

Існує старий, як світ, метод різного роду брудних технологій, як то кажуть, «розведення» людей. Поширений цей метод і серед шахраїв. Влаштовується вистава, яскрава з емоціями, такий собі ілюзіон, і поки глядач ковтатиме запропоноване видовище, реалізується шахрайське бажання.  

Це не твердження, а до вивчення теми – версія слідства.

Але тепер про головне. Днями до мене, як до представника Всеукраїнської громадської організації «Центр Громадянських Ініціатив» у Волинській області, звернулись представники ГО «Безпека Волині» з проханням підтримати їх ініціативу на загальноукраїнському рівні, в тому числі зі столиці.

Ініціатива, а саме громадська ініціатива, заявлена ними в їхньому колективному зверненні.

Як на мене, то я вперше бачу системний підхід до вирішення проблеми. Системний. Тобто не традиційний у вигляді латання ям на розбитій дорозі чи гасіння вже давно згорілого. Системне  вирішення питання унеможливлює регулярне наступання на одні й ті самі граблі.  Бо біда навіть не в наступанні, а в тому, що на граблі наступає начальство, а держаком дістається по людях.

Ще кілька слів про суть проблеми. Після розвалу СРСР, а разом з ним, в тому числі, транспортної системи, було втрачено ще один фактор – планування та регулювання діяльності громадського транспорту. Звісно, на те на початку 90-х минулого сторіччя були фінансові й ідеологічні причини, але ці причини за двадцять п’ять років так і не усунуто. Ані в Луцьку, ані в Камінь-Каширському районі, ані в усій Україні. З одного боку, не доходили руки, з іншого – руки не хотіли доходити, бо транспортний ринок потрапив до приватного перевізника. Стосовно приватного, то не так вже і погано, але це дуже кепсько, якщо приватник діє в умовах відсутності прозорості в набутті права здійснювати громадські перевезення, що приводить на ринок «шахраюватих» перевізників руками таких самих чиновників. А далі, як має бути – перевізник робить, що хоче, бо чиновник, який від нього отримав, вже не наважиться щось говорити про розбиті автобуси, про неприпустимість перевозити людей в перероблених з вантажівок машинах, про порядок оплати праці водіїв, про техніку безпеки. З приводу останнього достатньо розповіді про те, як на трасі між Каменем і Луцьком згорів автобус. А вже годі навіть мріяти з приводу належної платоспроможності населення, зважаючи на ціни за проїзд. Бо коли дізнаєшся, скільком ветеранам АТО «воділи маршрутівок» відмовили у реалізації їх права на безкоштовний проїзд, нічого не хочеться говорити.

Іншими словами, держава, органи місцевої влади мають право наглядати та контролювати роботу громадського транспорту. Мають право звертатись до Верховної Ради з пропозиціями щодо вдосконалення, але від губернатора області до губернатора району – тишина, а міські голови живуть задоволенням від наявного.

Люди звикли жити за нав’язаною їм схемою. Живуть, жаліються на кухні, а при нагоді щось «беруть для себе».

Колективне звернення членів громадської організації «Безпека Волині», ветеранів АТО Луцькому міському голові має однаковісіньке відношення і до пана Гунчика в обласному центрі, і пана Дунайчука в районному центрі.

Але висновки робіть самі.      

  

Вероніка РОМАНОВИЧ - Представник Всеукраїнської громадської організації «Центр Громадянських Ініціатив» у Волинській області

 

 

 КОЛЕКТИВНЕ  ЗВЕРНЕННЯ: 

       

 Акція, яку днями в приміщенні Луцької міської ради провели «перевізники», власники  «маршрутних таксі», що діють на території міста Луцька, ультимативна форма, в якій вони вимагали підвищити вартість проїзду вже на найближчому засіданні виконкому міської ради    свідчить про те, що транспортна система міста перебуває в стані глибокої кризи.

 

Головна провина за кризу лягає на виконавчий комітет Луцької міської ради, в першу чергу на міського голову М.Я.Романюка, який вдруге посів посаду міського голови, а також на депутатів Луцької міської ради попередньої та нинішньої каденцій. Через недбалість та непрофесійність цих людей найважливіша складова комунікацій міста прийшла до повного занепаду, якщо не сказати – деградації. Фактично знищено комунальне автотранспортне підприємство, через що так звані «маршрутівки»  отримали необмежений простір для паразитування на проблемі громадських перевезень, що в умовах економічних негараздів, прихованого військового стану є актом соціально-економічної диверсії.

По-друге, «перевізники» не є складовою господарства міста, а тому не мають права виставляти місту ультимативні вимоги. Вони не мають права оголошувати і проводити страйк, як це передбачено законодавством. Натомість відмова від перевезень, в нинішніх умовах, означатиме з їх боку саботаж. Не можна оминути і політичну складову. «Перевізники» підтримали політичні сили, які намагаються посилити соціальне невдоволення в країні, що, начебто, може привести до дострокових виборів до Верховної Ради України.

 Усі питання з містом  «перевізники» повинні вирішувати в правовий спосіб. А для цього місто повинне мати з кожним перевізником повноцінний взаємовигідний договір про надання транспортних послуг. Цей договір повинен передбачати всі питання взаємодії «перевізника» та луцької міської громади, а не тільки луцького керівництва, в тому числі встановлення та регулювання ціни проїзного квитка.

 

На жаль луцьке міське керівництво ігнорує, або не знає, що транспортне питання в місті, окрім економічного, є передусім соціальним, а тому на ринку перевезень можуть і повинні працювати лише ті приватні структури, які спроможні вести прибуткову діяльність в умовах соціального регулювання. Натомість Луцьк має «транспортний базар», на якому перебувають суб’єкти, які «успішно забезпечують» антисанітарію, технічну несправність, небезпеку життю і здоров’ю пасажирам і перехожим, водійське хамство, водійську непрофесійність, антикультуру загалом і в цілому.

 

На основі заявленого ВИМАГАЄМО:

 

  1. До проведення аудиту транспортної системи міста Луцька відмовити приватним власникам громадських транспортних засобів у проведенні будь-яких переговорів з приводу підвищення ціни за проїзд. Єдине, на що може піти міська громада, то це укласти договір з конкретними власниками транспортних засобів про оренду їх транспортних одиниць на вигідних для міської громади засадах із збереженням робочих місць. Це стосується не лише тих підприємців, хто діє на території Луцька, Волинської області. Зрозуміло, що не може бути угоди про придбання зношених, уживаних автобусів.
  2. Негайно розробити план дій на випадок саботажу з боку «перевізників», включно до судових позовів. Забезпечити анти-саботажну інформаційну кампанію, тим більш, що більшість місцевих ЗМІ  з задоволенням працюють з чинним міським головою.
  3. Ініціювати створення експертної групи, незалежної від: Луцького міського голови, членів виконкому Луцької міської ради, депутатів, приватних «перевізників», яка до 15 лютого 2017 року має провести аудит системи громадського транспорту міста Луцька та запропонувати план виходу з кризи, а також концепцію розбудови сучасної цивілізованої системи громадського транспорту міста Луцька. Кожний може подавати свої пропозиції та висновки, але вирішальний голос повинен бути за членами експертної групи. План і концепція транспортного розвитку мають передбачати системні дії на якісні зміни не пізніше 2020 року.
  4. Включити до міського бюджету 2017 року кошти для придбання транспортних одиниць для комунального автотранспортного підприємства Луцька, звісно, що не таких, що вже десь були у вжитку. Замість демонстративного будівництва доріг та тротуарів в зимовий час, вимагаємо перейти до політики раціонального і ефективного використання міських бюджетних коштів. Нагадуємо, що кошти міста належать міській громаді, керівництво міста є їх розпорядником.
  5. Відповідно закону України «Про звернення громадян», надати письмову відповідь щодо ваших дій із заявленої проблеми. Відповідно закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» просимо вважати наше звернення громадською ініціативою та опублікувати його на сайті Луцької міської ради. Залишаємо за собою право на дії, не заборонені законами України.

 

20.12.2016 р.

 Члени громадської організації «Безпека Волині»

 



 

 

 

 

Коментарі
23 Грудня 2016, 14:12
Може пан Сус, якщо немає долі в перевізному бізнесі, збере позачергову сесію районної ради та прийме належне рішення. 3200 проблеми життя не вирішать. Маса пенсіонерів з мінімальною, багатодітних родин. А загалом не зайвим дослідити хто і як возить районних мешканців по району та за його межі.
23 Грудня 2016, 15:05
Такий крутий то купи автобус і вози і досліджуй
23 Грудня 2016, 17:45
Якось був в обласному архіві, де вивчав метрики на своїх пращурів з минулих століть, оформленні священниками сільських церков так найбільше проблем для читання створювали різні завитки на російських літерах. Так і тут,-в пані Вероніки, завитків хоч відбавляй, і системний підхід, і заборони, і саботажники, і недолугі менеджери... А Рома правий, бо автомобілі приватні.
23 Грудня 2016, 18:45
Немає сумнішого явища, як перероблений на підприємця колгоспник. Це як з хама пана зробити. Цей феномен дуже рясно описаний в європеській художній літературі. Правда, замість колгоспника - у них вчорашній хлоп. А потім чудо в жабо з обгризеними нігтями. І ось щоб таке людям не шкодило, треба його в рамки закону і контролю запхати. Потім навчити читати і розумітись на завитках. Бо наш сучасний капіталіст є ще продуктом колись комуністичної а тепер російської попси. А ще воно не бачить різниці між можливим і дозволеним, між придбаним і вкраденим.
23 Грудня 2016, 20:16
Дали Ромцьові копоті.
23 Грудня 2016, 20:17
Цей 777 і Рома явно не побачили фото до цієї статті. А могла бути їх мама.
23 Грудня 2016, 20:36
Цей Рома - очевидно перевізник. А перевізник в нас є Рома Завадович , зять такого собі Чечотки..
23 Грудня 2016, 20:43
Микола, а я тобі яким боком? До перевізників не маю жодного відношення.
23 Грудня 2016, 21:05
То не треба давати неадекватні коментарі, переводити важливі речі на глум. Це що? від великого "розуму"?
23 Грудня 2016, 21:14
Який глум? Системний підхід там, а не глум.
23 Грудня 2016, 21:32
Це точно. Питання, до якої системи належиш. З точки зору адекватної реальності системи - це глум, або навіть хуторське батярство. Водяться в Україні такі. Поїдуть до Львова, кави попють, по площі "Старий Ринок" пройдуться, а потім все життя курей на хуторі смішать. Саме в контексті такої системи, тобто хуторської, то не глум, то проявлєніє великого ума.
24 Грудня 2016, 00:12
Легко забирати зароблене чужими руками, що правда я не бачу бурхливого розвитку перевезень, певно прибутки осідають в офшорах. Якщо, чесно, то мені дивно, як можна щось заробити з таким станом доріг, цінами і на паливо і такою кількістю пільговиків. Ну і пенсіонери теж є різні, бо знаю одну людину, яка їздить до міста, адже там булка хліба коштує на 50 коп. дегевше. Тому і підтримую, що пільги треба давати у грошовому вимірі, а не забирати у тих хто працює, створює робочі місця та платить податки.
24 Грудня 2016, 00:43
Якщо пані Вероніка виходить із свого панського роду неколгоспного (татко дрібний начальник, прихватизація, найстаріше кафе "Вероніка"), то вона має право. Тут же не це головне, а те, що задум її публікації підтримую, лише проти графоманства.
24 Грудня 2016, 12:59
Та чого ви так комлексуєте, що половини слів не зрозумілі. Ну не там вчились. Не від тих походите. Не там служили. Добре, що слово "графоманство" розумієте. Бачите. Не все так погано. Правда графоманство - це термін, якій стосується художньої літератури, а надто - поезії. І нарешті. 777-мий, це з вами не Романович веде розмову. Це я, дебілоненависник. Я ж вам колись написав - не треба про особисте, бо ще до аналізів дійде.
24 Грудня 2016, 13:13
Все правильно. І звернення і ваш коментар. Але маємо біду. Народ наш стародавній, живе традиціями десь 60-х років минулого сторіччя. Мало, що мобільники мають. І начальство наше як скеля. На нього що мовчки дивись, що горох в нього кидай, що звертайся - результат один, тупе мовчання і помітне сопіння. Їх всіх треба виганяти. Вводити нові правила урядування, набирати на посади нових людей, бо підводою з "мерсом" не зрівнятись. А ми намагаємось завдання сьогодення вирішувати особами відомих 60-70-х. Це вже давно музейні експонати.
24 Грудня 2016, 13:25
Так тут істерія навколо моїх дописів, чи може хтось щось про проблему, які зачепила пані Вероніка скаже. 10/59 те, що ви розумієтеся на аналізах та на особистому я зрозумів, але де ж тут проблема перевізників?
24 Грудня 2016, 18:53
Проблема перевізників, точніше проблема від перевізників походить не тільки від їхньої неконтрольованості, не тільки від "начальства" виконавчого, не тільки від депутатів, а і від осіб, які здатні думати і говорити що завгодно, не припускаючи і гадки, що вони і їх думки є продуктом того суспільства, яке не є життєздатним. Бо є вічно глупим, бідним і злодійськім. Тому не може не дратувати той, хто удаючи з себе мислячого, як може захищає убогість.
24 Грудня 2016, 19:06
Те, що ви не убогий також зрозумів, але чому така невротична реакція все-таки незрозуміло. Щось на емоційному рівні у вас негаразд.
24 Грудня 2016, 20:39
Кожний сприймає все і кожного так, як може і як хоче. Якщо вам написане мною, а не сказане в голос здається невротичним, значить у вашій уяві і свідомості це є невротичним. Проте дійсність і уява про неї - різні речі. Тому не зупиняйтесь на невротичності, а спробуйте пояснити собі, чому ви це сприймаєте так, а не інакше. Це приблизно як знайти відповідь, чому при + 15 холодно. Холодно насправді, чи тіло немає сили чинити опір цій температурі і сигналізує, що йому холодно.
24 Грудня 2016, 23:32
Розмови з вами неконструктивні. Ви все повчаєте та ставите діагнози. Проте показуєте й своє невігластво, зокрема, погане знання фізики, бо для +15 все пояснює рівняння теплового балансу, а не ваші умовиводи. Дякую за поради і соціальні стигми і більше з вами не бажаю спілкуватися.
25 Грудня 2016, 13:00
Твердження 777-го про вензеля і викрутаси при краснописанні, що заважали швидкому сприйняттю суті тексту, у давні часи таки варте уваги. І у його прямому, і у переносному сенсі. Оскільки, часто, зайві слова у реченні, метафори, епітети тощо у тексті розмивають суть сказаного. І я грішу цим. Щось схоже тепер можна зустріти при оформленні назв магазинів, коли за красою і вензелями з автівки не встигаєш прочитати хитромудру назву цього торговельного закладу. А тепер по суті досить таки актуальної статті Вероніки Романович. Проблема у тому, що в нинішніх умовах господарювання перевезення пасажирів є невпорядкованим, причому з боку усіх учасників процесу. Високі ставки кредитів не дають змоги перевізникам купувати нову техніку і відносно швидко починати заробляти якусь копійку, як це передбачає бізнес. Тому вони, особливо наймані водії, йдуть на певні хитрощі,шляхом приховування від податківців і власника бізнесу доходу від перевезення. Пасажири також не звикли платити належним чином за отриману послугу, цьому є різні причини- бідність і скупість. Бідність буває різного походження - лінь заробити копійчину і неспроможність через похилий вік. У цій ситуації виходом є монетизація пільг, але при тій кількості пільговиків, яких наплодили політики-популісти, монетизація непідйомний фінансовий тягар для обікраденої воюючої країни. Такий "шпагат" у відносинах бізнес-держава -пасажир тепер вирішується шляхом його ігнорування знову ж таки всіма учасниками процесу. Відтак, це потребує вирішення на місцевому рівні шляхом певного суспільного договору: всі працюють прозоро і вкладають у це свої кошти. Перевізник, але не голий-босий зі старим лахом-бусом, дає квитки середньозваженої ціни, узгодженої з владою. Пасажир платить за квиток і вимагає квиток у водія. За пенсіонерів до прийняття монетизації платить держава шляхом податкових пільг чи дотацією. Але все це вимагає чесної і відкритої розмови, обговорення у суспільстві. Перевізник має отримувати певні прибутки, але не зверхдопустимі. Пасажир має їхати. Безплатного нічого у цьому світі нема! Хтось мусить платити за це! Ось Вероніка й розпочала цю відверту розмову, причому - з хитромудрих перевізників. Але недолугі жарти чи вульгарщина у коментарях не є конструктивом для цієї розмови. Дуже влучно про це сказав коментатор 16:53 24.12.2016
Коментар
29/03/2024 П'ятниця
29.03.2024
28.03.2024