Де в місті хочуть встановити пам’ятний знак, який би засвідчував славу Героїв Небесної Сотні та загиблих учасників АТО

02 Лютого 2017, 12:00
3938

Вчора відбулося обговорення даного питання. 

Голова райдержадміністрації Валерій Дунайчук, його заступник Інна Бігун, голова районної ради Віктор Сус, його заступник Сергій Дмитрук, керуючий справами районної ради Валерій Хитрик, міський голова Василь Бондар, а також представники новоствореної громадської організації «Ветеранів АТО «Побратим» висловили власні пропозиції та обмінялися міркуваннями стосовно місця для встановлення пам’ятного знаку, – повідомляє перс-служба РДА.

Отож, наразі учасники засідання зупинилися на двох оптимальних варіантах:

- створення скверу пам’яті Героїв Небесної Сотні та загиблих воїнів АТО на земельній ділянці, що межує із районним центром зайнятості;

- створення меморіального комплексу шляхом реконструкції пам’ятного знаку борцям за волю України.    

– Ми повинні почути думку громадськості, а потому, залучивши фахівців, розробляти відповідний проект, – наголосив керівник виконавчої гілки влади в районі Валерій Дунайчук. – Просимо краян активно включитися до процесу обговорення: підтримати один із варіантів або запропонувати власний.       

Пропозиції можна подавати до кінця лютого.

Контактна особа – заступник голови райдержадміністрації Інна Бігун ([email protected], 0687882777, каб. 317).

 



 

 

Коментарі
02 Лютого 2017, 14:16
""створення меморіального комплексу шляхом реконструкції пам’ятного знаку борцям за волю України." - тобто перероблять той пам'ятний знак , що стоїть у ніші біля спаленої Іллінської церкви - і це буде вже інший пам'ятник??? Ну мудрагелі , млять , якщо не муд..ки
02 Лютого 2017, 18:39
та психувати любий може, а плуга перти хрін там
02 Лютого 2017, 20:00
Теж "плугатарі" видатні знайшлись...
02 Лютого 2017, 20:50
Пам'ятний знак, що стоїть у ніші території спаленої Іллінської церкви встановлювався в 1993 році як пам'ятник замордованим бійцям УПА, які недалеко були поховані, а пізніше перепоховані. На тому місці комуністична влада поставила паркову вазу, яка зараз знаходиться біля МРЕО. Наступні районні владці так і не спромоглися прикріпити дошку в честь чого споруджений цей пам'ятний знак, не кажучи за прізвища героїв. Щоб прикрити свою неспроможність чи байдужість, і для зручності, адже він знеособлений, його йменують пам'ятником борцям за волю України.(комуністи казали, що також боролись за волю України) Та хто ж таку ідею озвучив: "створення меморіального комплексу шляхом реконструкції пам'ятного знаку борцям за волю України" Наголошую реконструкція пам'ятного знаку це є реконструкція!, а меморіальний комплекс це - територія з розміщеними на ній монументальними архітектурними спорудами: мавзолеями, пантеонами,скульптурними групами, обелісками слави й пам’ятниками присвяченим подіям з історії країни та її народу. Як правило, меморіальний комплекс це - парк зі строго регулярним плануванням, включенням великих партерів, широких алей. Виходить, що територію знищеної Іллінської церкви, ви плануєте використати під меморіальний комплекс:-) чи це тільки словесна неграмотна еквілібристика, а на справді: знімете гранітні плити та відзнаку УПА, скромно поставите базальтову плиту як на чорнобильцям, або рвану лабродаритову(чорний граніт) плиту як на пам'ятнику Кристецькому, бо пам'ятник Тарасові у Камені я ще не бачила.
02 Лютого 2017, 22:31
Я ж кажу - що муд...ки...
03 Лютого 2017, 12:32
Камень та його район переповнений патрі-йотичними силами. То мабуть оці патрі-йоти повинні взяти це питання на вивчення та виконання. Першими, юридично оформленими патрі-йотами є УКРОП - що слідує з їхньої назви. Далі за списком - єдино-правильний носій української національної ідеї, "Свобода". Потім приклад українського жіночого символізму, тобто послідовники матєрі нашої - "Батьківщина". За ними виводок організацій зі словом в назві "народна". Тут тілько комуняки та соціляки можуть отдихати, а ще примкнувші до цих ліворуких та лівоногих, "аграрники", і подібні їм за структурою мозоку, "селянці" - рудименти колгоспного думання. Але то таке. То не варто до теми чіпляти, бо патрі-йоти мали б у цих, що на фотографіях зображені, представників соціалістичного консерватизму справу забрати і самі справу зробити. Як так собі думаю. Чи то я не те роблю, порушую давню традицію - Тра не думати, а чуйвствовати.
03 Лютого 2017, 16:13
Найперше, - вітаю Оленку з поверненням на шпальти районного сайту, якому так бракувало Вашого влучного, грамотного, зваженого, патріотичного і грунтовного у всіх аспектах слова. Підтримаю Вас, Оленко, у тому, що для початку важливо уточнити предмет обговорення, визначитись із завданням, яке собі ставить громада міста (влада+громадська організації «Ветеранів АТО «Побратим», інші мешканці міста і району), маючи за мету уславлення нинішнього покоління українських Героїв. Адже у заголовку йдеться про ПАМ'ЯТНИЙ ЗНАК, а вже в результаті обговорення виходимо на сквер і меморіальний комплекс. Це різні за задумом і вартістю втілення речі. Як на мене, не варто територію біля згарища Іллінської церкви перевантажувати іншими, нехай і святими для людської пам'яті, знаками і пам'ятниками. Там раніше чи пізніше постане новий сучасний Храм, який збудують вільні від імперського мислення українці за власні кошти, без допомоги меценатів з-за поребрика за хутором Михайлівським чи своїх представників "русского мира", що затіяли цю війну. Своя українська церква буде найкращим пам'ятником полеглим за незалежність нашої держави від імперських зазіхань. Я би на сьогоднішній день не мислив категоріями меморіал, комплекс тощо. Бо ще не втихли Гради, Буки та інша зброя, у т.ч. й інформаційна, а пам'ятники навіть простій, але найдорожчій людині в родинах ставлять не раніше року по смерті. Я би підібрав приміщення з кількох кімнаток для Громадської організації воїнів-атошників в котрійсь нормальній будівлі, громадою зробив там ремонт, купив туди якусь найнеобхіднішу техніку: комп'ютер, ксерокс, телефон, сучасний невеликий телевізор, електрочайника тощо, аби цей офіс/штаб/кабінет став робочим місцем для живих учасників АТО, волонтерів, місцем зустрічей для батьків, родичів полеглих на Майдані, в АТО чи під час інших подій, пов'язаних з боротьбою за незалежність України. Непогана думка щодо поєднання пам'яті бійців УПА в роки Другої світової війни з пам'яттю про нинішніх борців за Україну, оскільки це ланки одного і того ж ланцюга, що передаються генетично. В цих кімнатах могли б бути портрети полеглих, коротка довідка про їх життя і подвиг. В шухлядах чи на диску комп'ютера зберігались би телефони батьків, що віддали найцінніше за нашу державу - своїх дітей і опікунів на старість, аби комунікувати з ними у тих чи інших питаннях. Там можна було б громадою утримувати на якусь зарплату 1 чи 2 осіб з числа поранених атошників, які б у доступний їм спосіб піклувалися про нині сущих Героїв, яким пощастило вижити. Сюди могли б за потреби завітати атошники з сіл району. Звичайно, що у такий спосіб зберігалася б і пам'ять про полеглих. А на стіні цієї будівлі можна приладнати пам'ятну дошку, чи біля неї - пам'ятний знак без зайвої помпезності. Моя пропозиція полягає у зміні радянських стереотипів піклування про ветеранів - обеліск, раз у рік на 9 травня квіти від начальства, і раз у квартал пайок з 1 кг гречки, 2 баночок майонезу і 10 металевих кришок для консервації. Ніхто краще не дбатиме про полеглих, як їх побратими, що ворушитимуть владу, громаду у доступний їм спосіб. Такі приміщення можна, мабуть, пошукати на Гірці у школі мистецтв - їх орендують бізнесмени, у Білому домі завжди можна потіснити чиновників на 1-2 кімнати чи деінде. Це має бути центр міста, оплата комуналки за рахунок міськради. А час летить швидко і він розставить всі крапки над "і", у т.ч. і щодо возвеличення пам'яті нинішніх оборонців незалежності України. Але не ритуально-кам'яного, а живого і людського. Вони того варті!
03 Лютого 2017, 19:26
#Наступні районні владці так і не спромоглися прикріпити дошку в честь чого споруджений цей пам'ятний знак, # а хіба не Ви були в числі "наступних районних владців" і не зробили цього?
03 Лютого 2017, 20:06
"Я би підібрав приміщення з кількох кімнаток для Громадської організації воїнів-атошників в котрійсь нормальній будівлі, громадою зробив там ремонт, купив туди якусь найнеобхіднішу техніку: комп'ютер, ксерокс, телефон, ": взагалі-то пан "Хрін" має доречну у цьому випадку думку. І ось на продовження цієї думки моя скромна пропозиція. Бувший будинок який так і називався "Млин" потім будинок "КГБ" має кімнату, зліва якщо заходити у це приміщення вільну від "проживання". Звичайно цей будинок має сумнозвісну історію але все-таки він може мати і майбутній план якщо його підкоректувати, дати туди нормальне світло й тепло. Тільки він ось до цього часу на балансі МВС області як протоісторія минувшини. По-моєму цю історію слід піідкоректувати. Десь у тому місці можливо й створити пантеон але трогати той знак загинувшим УПА по-моєму не слід, хіба що Його по-ремонтувати. Крім того цей знак здається у свій час був закладений ще громадським товариством "Доля" й у свій час не несло такого смислового навантаження як сьогодні тільки й того що пан Дунайчук мав доброго закадичного товариша по роботі який створив і поставив цей знак. Думається той знак який поставлений у свій час афганцями доречно підходить для всіх....
04 Лютого 2017, 15:11
Невже для того, щоб більш-менш пристойно виражати свою думку про подію, яка зазначена у цій статті, важко зайти у Вікі і набрати: пам'ятний знак, пам'ятник, обеліск, монумент, меморіал, меморіальний комплекс Там, навіть, є приклади, <br/>А тепер щодо ідеї пам'ятного знаку чи як Хрін висловився &quot;для початку важливо уточнити предмет обговорення&quot;. <br/>Вже багато років, незважаючи на зміни, які пройшли у нашій державі, біля монументу загиблим воїнам проходять щорічно дії за певним алгоритмом, який встановився, ще за комуністичних часів. Хоча всі добре знають, що там не має ніяких поховань, поховання червоноармійців всі на кладовищі. І там перепоховані бійці, які загинули під час сутичок із нашими партизанами. Адже Камінь визволяла не Червона Армія, <br/>Тому я пропоную зовсім інший підхід до увічнення пам'яті Героїв Небесної Сотні та загиблих воїнів АТО. Ідея заключається в тому, щоб не повторити помпезно-холодного та бездушного почитання Героїв Небесної Сотні, воїнів АТО так, як і до існуючого в місті монументу. Я вважала б за доцільне вибрати місце під пам'ятник у парку десь навпроти дитячого майданчику, адже коли в дитячій пам'яті закарбується образ пам'ятника Героїв, то він збережеться і в дорослому віці. Тим більше бабусі з дідусями будуть розказувати дітками кому цей пам'ятник, діти ж - допитливі, Думаю, що і відповідний текст буде на ньому. А у випадку сутужної ситуації з коштами можна встановити і камінь(чи плиту) з текстом, що тут буде споруджено пам'ятник Героям Небесної Сотні та загиблих учасників АТО (зрозу-міло нашого району). Це буде і нагадуванням старшим, що їхні внуки чи діти граються на цьому майданчику завдяки тим, хто пожертвував своїм життям. Зрозуміло, що пам'ятник повинен продивлятись з алеї і бути на невеликій відстані від неї, щоб організувати до нього підхід а можливо і лавочку, щоб можна було посидіти, тим хто вернувся з цього пекла живий або їх родичам, знайомим. Таким чином пам'ятник буде включений в життєвий коловорот міста він буде жити разом із камінчуками, а не просто стояти в центрі де заклопотано бігають прохожі не звертаючи уваги на пам'ятники, а раз в рік на Покрову чи 9 травня відбувається покладання вінків та квітів.<br/>Щодо товариства ветеранів АТО &quot;Побратим&quot; мають рацію дописувачі. На мій погляд створити добровільну організацію простіше(затвердити статут), ніж домогтися того, щоб вона активно діяла. Я не в курсі чи діють добровільні організації в Камені, створені в різний час, але думаю що слабенько функціонують. А з останнім реченням п.Хріном я не погоджуюсь &quot; Але не ритуально-кам'яного, а живого і людського&quot; Живе людське - це на термін поки живе покоління учасників або покоління їх дітей, або коли про героїв та події створені пісні, балади, легенди, які зберігаються у пам'яті народній. А весь люд звик зберігати пам'ять якраз у рукотворних пам'ятниках великих чи малих, чи величних - це вже залежало від значимості подій чи героїв, а також і від коштів громади або заможності замовників.
04 Лютого 2017, 19:04
&quot;Я вважала б за доцільне вибрати місце під пам'ятник у парку десь навпроти дитячого майданчику&quot;: дійсно ця пропозиція має під собою &quot;почву&quot;. По перше у тому місці ще стоїть до цього часу стела про пам&quot;ять Ілліча на якому написано, що мовляв парк посаджений на честь 100 річчя від його народження, дальше йде вже пам&quot;ятний знак Чорнобильській трагедії, а вже подалі або ближче до нього будемо мати стелу про героїв сучасності. Отже до рівчака ще близько ста метрів вистачить для історії майбутніх поколінь. Крім того пропоную наприклад висадити крім того повз &quot;Пассажу&quot; до рівчавка Кримські кипари для нагадування, що Крим &quot;Наш&quot;. Пані Ви інколи гарно пишете як тут:&quot;за певним алгоритмом, який встановився, ще за комуністичних часів.&quot; Отже дійсно алгоритми Нами правлять то це вже дійсно так.
04 Лютого 2017, 21:03
Каменю, вам відомо, що до кожного місця на площині(тобто на землі)можна підійти з чотирьох сторін з півночі, сходу, півдня і з-заходу. Де ви прочитали, що я написала &quot;на алеї&quot;. Будьте добрі наберіть у Вікі слово &quot;алея&quot; І якщо ви називаєте широку смугу землі, яка йде від вул.Шевченка до паркової доріжки, що прямує від мосту річки до лікарні - ви помиляєтесь. Якщо можете запропонуйте іншу ідею встановлення пам'ятника і місця також, то пропонуйте! в кінці ясно пише &quot;Пропозиції можна подавати до кінця лютого&quot;
04 Лютого 2017, 21:17
&quot;вибрати місце під пам'ятник у парку десь навпроти дитячого майданчику&quot;: ось це місце де Ви пропонуєте але втім Ви праві через те, що я дійсно однобоко подивився на цю проблему/ситуацію оскільки напроти мало б означати десь приблизно по-під річкою, у спину матері-переможниці або в спину героям Великої Вітчизняної та навпроти (буквально) рівчака. Але поскільки паркова алея де мали б прогулюватися дітки з матерями є місцем понад &quot;Пассажем&quot; то я доклав і своїх думок, а чому ж ні?
04 Лютого 2017, 22:04
Не знаю чи випливає з тексту поданої мною ідеї пам'ятника, що це має бути, так би мовити, камерний пам'ятник, а не помпезний чи вульгарно совітський стиль. А свої думки докладайте, трохи ви трохи інші може і якраз щось путнє народиться.
06 Лютого 2017, 03:04
З огляду на Ваше, подумалося що найкращим місцем могло б бути десь в районі вічного вогню. По-моєму фарширувати К-Каширську землю десь в центрі чи де інде не варто, а тут місце підходяще тим більше по-темі. Чого там видумувати і ті і ті боролися перефразуємо за свободу Української землі але чому російська влада уподобалася фашистській Німечинні то це вже їхні проблеми. Для Нас найголовніше пам&quot;ятати своїх героїв які зі зброєю та українською душею боролися за свободу від супостатів.
06 Лютого 2017, 10:16
То, за такою логікою, оскільки &quot;Чого там видумувати і ті і ті боролися перефразуємо за свободу Української землі...&quot;, давайте на стеллі &quot;визволителям&quot; прикріпимо на дюбелях дощечку зі словами &quot;Слава тим і цим!&quot; і справа зроблена, вічний вогонь вже є, правда газу нема і ось тобі - меморіал. Та й вінки по два рази носити не треба - поклав один і вже Слава Каменю! Ще б повернути назву вулиці Радянська і нірвана, &quot;життя налагоджується&quot;. Це вже, якщо сказати правду, в голові не вата, а сантипон...
06 Лютого 2017, 20:43
&quot;Каміню<br/>08:16 06.02.2017&quot;: чому Ви проти цієї пропозиції? Наприклад в славному місті Луцьку тимчасовий пантеон Небесної сотні якраз розташовувався біля алеї вічного вогню чи як там сьогодні Ви вже назвете. Саме десь в тому місті. Чому Ми маємо таврувати простих громадян які були в той час ( війна 41 року) адже вони все-таки вони визволяли Камінь-Каширський. Я не про той час коли німців вибивали з міста, а про той коли фронт пішов далі у глиб до Польщі аж до Берліна. У ВАс якесь тривіальне бачення історичних подій коли Вам думається, що УПА могла визволити весь край ще й повоювати з Радянською навалою яке асоціюється у мене однозначно як з Московською ордою, а не з солдатами які переважно були змушені воювати через те, що за спиною стояли інші.
06 Лютого 2017, 20:56
&quot;справа зроблена, вічний вогонь вже є, правда газу нема і ось тобі - меморіал.&quot;: не слід бути таким мстивим через те, що ось наприклад біля Старих Червищ лежать могили громадян двох імперій Російської та Австроугорщини але сьогодні ж у ВАс думається немає ностальгії за РОсійською імперією залишається можливо тільки невимовна жаль за невинно убієнними з обох сторін. Тому рано чи пізно пройде ностальгія й за Радянським часом пройде ностальгія й за цих невинноубієнних новітньої історії українського народу але Нас з Вами вже не буде, думається що тільки залишиться місце до якого прийдуть наші з Вами онуки то чому Ми не припускаємо, що це місце не може бути Цим про яке МИ говоримо адже це місце Ми робимо для пам&quot;яті то чому Воно не може бути спільним для обох з одного історичного пласту в якому був, є і буде український народ.
07 Лютого 2017, 22:16
Ще багато сантипону лишилось?
Коментар
25/04/2024 Четвер
25.04.2024
24.04.2024