Експерт пояснила, чому в Камінь-Каширському районі не можуть створити ОТГ

13 Березня 2018, 12:41
3923

Радник із питань децентралізації Волинського центру розвитку місцевого самоврядування Оксана Урбан розповіла про складнощі в утворенні ОТГ і назвала причини гальмування процесу у Камінь-Каширському районі, Горохівському районі та Луцьку.

Про це йдеться на сайті «Під прицілом».

– Які складнощі можуть існувати при створенні об'єднаної територіальної громади в цілому?

– Перше – небажання сільського, селищного чи міського голови об'єднуватись.

Друге – небажання представників районної ради і/або районної державної адміністрації втрачати свої позиції та допомагати в процесі об'єднання.

Третє – низький рівень поінформованості населення, яке необізнане щодо реформи децентралізації та незнання про переваги, які отримає громада внаслідок об'єднання.

Четверте – інтереси певних представників громади, які мають фінансовий або політичний вплив. Наприклад, це представники бізнесу, що мають власне бачення формату об'єднання та розподілу депутатських мандатів у новоствореній громаді.

Досить часто депутати різного рівня не хочуть, щоб змінювались межі районів і територіальних округів.

– На Волині залишились два райони, в яких досі не створено жодної ОТГ. Мова про Горохівський та Камінь-Каширський райони. Яка причина цього?

– У Горохівському районі уповільнюють процес створення ОТГ усі вищеназвані фактори. Також сюди треба додати невміння домовлятись між сільськими, селищними та міськими головами щодо формату громади. Суть в тому, що деякі очільники громад не готові до втрати преференцій та досить часто вони чекають на чергові вибори. По суті, люди не хочуть втрачати свої повноваження і владу.

– Яка ситуація в Камінь-Каширському районі? Була ініціатива перетворити його в одне ОТГ в теперішніх межах.

– Так. Я чула цю інформацію. Голова Камінь-Каширської РДА запропонував створити як один з варіантів ініціювати створення ОТГ з центром в місті Камені-Каширському у межах всього району, використовуючи досвід Любешівського району. Як на мене, в самій процедурі ініціювання щодо створення громади більшої, ніж у перспективному плані, немає нічого поганого. Оскільки ймовірність того, що всі сільські ради дадуть згоду на об’єднання досить низька. Оскільки змушувати об'єднуватись нікого не мають права. Проте громада, створена з центром у Камінь-Каширському, буде, безумовно, спроможною. Про це говорять й інші експерти, та й показує практичний досвід інших областей, в яких створюються потужні громади з центрами в районних центрах.

Як на мене, проблема в Камінь-Каширському районі полягає в іншому: поки жителі сперечаються, чи одна громада буде, чи 5, чи 3, вони нічого не роблять конструктивного, а втрачають час та енергію на суперечки.

Законом України «Про добровільне об’єднання територіальних громад» передбачено, що ініціаторами такого об’єднання можуть бути: 1) сільський, селищний, міський голова; 2) не менш як третина депутатів від загального складу сільської, селищної, міської ради; 3) члени територіальної громади в порядку місцевої ініціативи; 4) органи самоорганізації населення відповідної території (за умови представлення ними інтересів не менш як третини членів відповідної територіальної громади).

Практика реалізації реформи показує, що найбільш поширеними випадками є ініціювання об’єднання сільськими, селищними, міськими головами та, в окремих випадках, депутатами. В Камінь-Каширському третина депутатів міської ради ініціювала процедуру об'єднання у форматі, який є відповідно до перспективного плану.

Вивчення пропозиції щодо ініціювання добровільного об’єднання територіальних громад та її громадське обговорення, відповідно до ч. 3 ст. 5 вказаного Закону, забезпечується сільським, селищним, міським головою протягом 30 днів з дня надходження такої пропозиції. При цьому йдеться про максимальні часові рамки, у межах яких має бути завершено захід або здійснена відповідна дія. Камінь-Каширський міський голова допоки відмовивляється давати відповідне розпорядження, бо вважає, що це зайвим. Натомість він виніс дане питання на обговорення депутатів. В підсумку, частина депутатів погодилась, що питання не на часі.

Тому процес децентралізації у Камінь-Каширському районі застопорився через небажання міського голови проводити громадські обговорення і вислухати думку громади. В одному з недавніх коментарів він сказав, що «не хоче бути гробовщиком міста». Мер чомусь вважає, що місто зникне після об'єднання. Проте фахівці різного рівня показували йому розрахунки і переконували, що навіть у форматі об’єднання з центром в Камені-Каширському створиться спроможна громада. Проте він категорично каже, що ніякого формату об’єднання не визнає.

Є ще друга проблема у Камінь-Каширському районі – тут преважна частина громад має досить низькі фінансові показники. А тому для об'єднання їм потрібен більший формат. Якщо біля Луцька завдяки об'єднанню 2 сільрад може бути створено спроможну громаду, оскільки їм вистачатиме фінансових ресурсів, то в Камінь-Каширському районі цього немає. Тому якщо тут 2 сільради хочуть об'єднатись, то це утопія, бо вони не зможуть себе утримувати. Тут потрібен більш широкий формат, з центрами у великих громадах.

Згідно перспективного плану район може поділитись на 5 громад. Однак можна створити і 3, і 4. Питання в тому, що 2 сільради можуть домовитись, а більше – ні. Вони розуміють, що у них не достатньо фінансових ресурсів.

– Яку роль в процесі створення ОТГ відіграє голова облдержадміністрації?

– Процес об'єднання є добровільним і ніхто не має права громаді диктувати умови, згідно законодавства. Тому голова ОДА чи депутати можуть лиш рекомендувати. Інші важелі впливу вони не мають права застосовувати, бо це вже буде перевищенням повноважень.

– Губернатор Володимир Гунчик нещодавно говорив, що підтримує створення одного ОТГ у межах всього Камінь-Каширського району. Чи дасть це насправді позитивний ефект? Чи зможуть люди відчути усі плюси децентралізації в такому випадку?

– Це думка голови ОДА. І вона має право на існування. Проте, на мою думку, завданням реформи є підвищення якості надання послуг. Тому, якщо віддаленість від центру ОТГ буде більшою за 30 км, то жителі віддалених населених пунктів не матимуть можливості отримувати якісні послуги. Наприклад, для того, щоб до них приїхала "швидка", потрібно чекати годину, адже це велика відстань і до того ж не завжди є хороші дороги.

Якщо уявити, що формат громади покриває усю територію Камінь-Каширського району, то у багатьох селах відстань до центру дуже велика. За показниками населення та території така ОТГ буде великою, проте чи буде вона найкращою у наданні якісних послуг – це сумнівне питання.

Коментарі
13 Березня 2018, 15:24
"Про це говорять й інші експерти, та й показує практичний досвід інших областей, в яких створюються потужні громади з центрами в районних центрах.": які говорять експерти та який досвід яких областей слід було б навести приклади. Потім теоретично це можливо але практично напевно що неможливо оскільки у цьому випадку приблизно 35 працівників мінус старости обслуговувало б цілий районякщо не помиляюся. Сесії на прийняття різного толку рішень мали б бути щотижня. Це також приблизно біля 35-40 депутатів які повинні таким чином перебувати у полі зору міста щохвилини, буквально бути невиїздними за межі району. На сьогодні 32 сільські + міська рада приймають сотні рішення протягом року або й за менший період часу. Розумію що у такому разі можлива реформа але все-таки у цьому випадку робота буде завалена. Не згідний з експертом що ОТГ є виключно складником з надання послуг населенню оскільки Ми говоримо крім цього про його розвиток. При такому форматі коли єдине ОТГ тільки є суттю обслуговуючим "кооперативом" розвиток Нам не світить оскільки не залишається часу на інші формати життя ОТГ. Чим вже відрізняється сьогодні сільська, міська рада при цьому форматі з тим орматом, що буде пізніше, а ні чим оскільки вони клепають свої рішення, обслуговують громадян в нормальному темпі - одне рішення у місяць, а то й більше для громадянина. Хіба що 35 депутатів будуть обслуговувати громадян району щоденно проводячи свої сесії але цього скоріше всього що не діждешся тому не слід запускати "качку", вже з експертної групи про те, Камінь-Каширьский може стати єдиним ОТГ. Хіба що шановну експерт купили у Волинській Облдержадміністрації або на вищому ЇЇ рівні все-таки вирішили попробувати здійснити неймовірне про що європейці навіть нездогадувалися - районну раду змести з лиця землі, об"єднати сільські, міську раду в одне ціле, спробувати що тут вийде. Пам"ятник Вам поставлять. Хочуть Камінь-Каширщину пустити на догоду різного толку експерименти. Таких сільських районів як Наший Україна складається переважно на 55 відсотків як не більше то що Ви думали у цьому випадку, що буде з тими районами які не можуть себе прокормити сьогодні без фінансування зверху? Потім протягом п"ятнадцяти років наш район бомбили вимиваючи з району роботодавців тому коли Мер говорить свої слова то це скоріше всього як наслідок. Тому район сьогодні знаходиться у формі політичної та господарської некерованості оскільки Їм намагаються як і далі керувати з області та Києва. Найкращий сьогодні варіант це дійсно склад 5-4 ОТГ в районі щоб далі об"єднатися на інших засадах. Причина це те, що Наш район у своєму складі населення має переважно інакший склад політичного забарвлення ніж навіть область неговорячи про центральну Україну або Схід. Постійно його утискують навіть незважаючи на "свого" кума. Тому в Камінь-Каширська є унікальна можливість почати життя так як вони собі бажають не дивлячись на Луцьк чи Києв. Нова бюджетна політика говорить Нам зовсім про інше. Потім Україна сама не виконує свої Закони по відношенню до місцевого самоврядування. Повністю дошкільна освіта на те вона й так називається дошкільною освітою, повністю середня освіта, профтехучилища, медицина повинна бути за рахунок держави, а не за рахунок місцевого самоврядування.
13 Березня 2018, 16:09
Якщо Ми робимо єдине ОТГ на базі одного району то це по суті консервуємо те становище яке маємо сьогодні з цим районом зокрема. Консервуємо розвиток міста оскільки за словами мера міста й так ледь справляється з власним ростом, перспективи інших сільських населених пунктів які звикли до перста та вказівок з району. Тепер подумайте що ви хочете зробити у тому випадку коли тільки місто по своїй суті матиме своє управління. Район, районна рада у такому разі як структура вже не матиме перспектив росту та розвитку оскільки уся управлінська структура знаходитиметьтся в місті. Коли дійде власне робота до інших населених пунктів в районі вже невідомо оскільки у першу чергу місто матиме прерогативу для власного розвитку та роботи. Тут Ми раніше говорили про раон та районну рада як малоефективну структуру або власне про неефективних кервників у районі. Тепер за визначенням Ми матимо тільки ефективних керівників тільки у місті про інші населені пункти на деякий час забудемо оскільки по інших населених пунктах Ми матимо тільки старосту або принаймі двох людей і то ще добре. Що зможе староста в такому випадку на Пнівщині, Сошичне та де інше зробити для власного росвитку в селі коли усі важелі впливу на бюджет та інше знаходитиметься в місті? Скажімо так абсолютно ніяких оскільки які б він питання не ставив ці питання проходитимуть по-перше повільно і по-друге тільки через сесію. Раніше частину питань які вирішувалися йшло через сесії сільських рад не вмішуючись до вирішення питань районної ради та інколи якщо не постійно сесія районної ради невмішувалась до вирішення питань сільського населеного пункту але тільки з питань бюджету і все. Тепер Нам пропонують що велике, одне ОТГ таке як район буде вирішувати усі Ваші питання. Тепер одне ОТГ, усіх сільських населених пунктів плюс місто буде вирішувати ВСЕ. Тепер якщо хто ходив на сесії Камінь-Каширьскої міської ради знає і бачив як це ВСЕ інколи вирішується. ТЕпер добавиться ще тридцять сільських населених пунктів і що Ви на це скажете? Тільки одна вакнахалія. очевидно той хто пропонує таке вирішення справ не бачив та не врахував тих питань які вирішує місто, село та тих питань які вирішував район. Ці питання інколи зовсім протилежні по-між собою або й зовсім інші за направленістю. Дивитися тільки на район як про якусь там перспективу не варто оскільки район до сьогоднішнього часу вирішував майже тільки питання бюджету та декілька інших програм які по своїй суті були малоефективними ящо згадати наприклад "худобу" на яку давали чи не десяток років кошти, а їх за місяць (худобу) вирізали до останнього копита і за це слід серйозно спитати голову районної ради пана СУСА та буквально поставити на коліна перед народом куди він подів це м"ясо разом зі своїми спільниками. Але сьогодні не про це. Ми говоримо про велике ОТГ як про ефективну та перспективний напрям розвитку нашого краю і Я сьогодні принаймі не бачу такої перспективи через те, що до сьогодні районна рада, сільські ради та міська рада були малоефективними управлінцями. Тепер нам пропонують все об"єднати в одну управлінську структуру і Я у це не вірю що одна управлінська структура щось тут та зарадить. Найкращий варіант це тоді коли така структура як районна рада дійсно припинить своє існування та на місці цієї структури повстануть п"ять інших з більшими повноваженнями як сільська та міська рада та з більшими територіями для власного розвитку та більшими можливостями для бізнесу та управління на місці. Говорити про одне ОТГ в обсязі району це просто авантюра і чому це допускає представництво президента в області це просто не зрозуміло та попросту межує з якимсь кримінальною та якимсь політичною авантюрою. Якщо говорити про одне ОТГ в межах району то це консервувавати становище на багато років наперед інших населених пунктів навкруг міста оскільки інші сільські населені пункти не матимуть ефективних управлінців це точно. Якщо Ми говоримо про п"ять ОТГ в межах району то Ми говоримо принаймі про три-чотири ефективних управлінців та три-чотири збалансованих в межах своєї території бюджетів та іншого варіантів співжиття мешканців цього краю, а не одне ОТГ яке ні до чого доброго не приведе. Ми говоримо про п"ять наступних громад яким є по-між собою говорити та ставити, виконувати свої плани у життя. Говоримо про одне ОТГ це авантюра.
13 Березня 2018, 16:55
Твої коментарі це суцільна помийна яма..Ти краще спочатку порядок в себе вдома наведи..Ти крім коментування більше ні на що не здатен.
13 Березня 2018, 17:08
"Твої коментарі це суцільна помийна яма": як би Ви поспілкувалися з громадянами то Ви зрозуміли б що Ми усі знаходимося в одній помийній ямі й коли хоч один волає звідти то це є прогрес оскільки усі Ви крім одного звикли до такого життя й Вас нічого не тривожить. Наведу приклад. Нещодавно я був на зібранні в Раків-Ліс, жителі якого з претензіями до цього самого "експерта" з приводу того що у НИх немає автобусного сполучення з Камінь-Каширським але позаду усіх сидів самий, самий голова РДА пан Дунайчук. Тому коли Ми усі сидимо в помийній ямі то це є доказом того, що до голови виконавчого органу державної влади немає ніяких запитань але є запитання до "експерта" яка приїхала розповідати Нам зовсім з інших питань й крім того, що найменше що можна зробити у цій справі це повісити розклад руху туди-назад автобусного сполучення елементарна робота якого так і не зроблена. Ось чому я Вам усім говорю перефразуючи цього пана, що Ми усі знаходимося в помийній ямі і вибиратисяз неї ніхто не бажає. Ад"ю.
13 Березня 2018, 23:20
Чого бідний? Бо дурний! А чому дурний? Бо - бідний...
14 Березня 2018, 01:17
<p>В статті експерта є обвинувачення міського голови в небаєанні проводити громадьські обговорення по створенню ОТГ на базі міста. Це мягко кажучи неправда. Я діяв в межах закону і виконував зверненння 1\3 депутатів про розгляд цього питання на сесії. депутати не підтримали цього питання 18 голосами з 22 присутніх на сесії \ДИВ РІШЕННЯ МІСЬКОЇ РАДИ №25/12 ВІД 25/12/.<br /> Щодо розрахунків економічних показників по ОТГ міста після обєднання мені соромно говорити. В газеті "Полісся" вказувалось, що наша отг отримає податків від надходження від ПДФ більше 55 мільйонів , а як так коли в бюджеті всього району закладено 37 млн.<br /> Чого немає жодного ОТГ в районі? Просто ніхто не рахував реально доходи і видатки ОТГ ,що передбачае схема утворення ОТГ. Говорять все за доходи,а куди дівають видатки. Це аксіома бюджетних процесів в місцевому самоврядуванні.<br /> В мене таке відчуття,що самодостатність бюджетів ОТГ розраховується лише для забезпечення функціонування обєктів соціалки-культура,освіта та дитячі садочки,медицина . Але цеж делеговані повноваження держави. Міське самоврядування і функціонує для виконання своїх власних повноваженьдівництво та ремонт доріг,санітарна осчистка,експлуатація водогонів та каналізації населених пунктів,соціальних захивст громадян,проектування та забудова нових мікрорайонів і т.д. Я вже який раз наголошую,що інфаструктура міста Камінь-Каширська значно відрізняється від інфраструктури сіл району. В нас централізований водогін та водозабір,міська каналізація з чотирма насосними станціями,самотічна каналізація міста із заглибленням до 6 метрів,200 вулиць,які потрібно ремонтувати,освітлювати іх прибирати, утилізувати сміття міста. Це дуже великі затрати. Із наших 15 мільйонів доходів 13 йде на виконання власних повноважень. Це така реальність ,яку не можна не враховувати. Тому я ,як міський голова для блага громади і повинен враховати всі ці фактори. Хто скаже .ЩО Я НЕ ПРАВ. НЕХАЙ СЯДЕ В МОЄ КРІСЛО ОСЬ ТОДІ ВІН І ЗНАТИМЕ ЧОГО Я ДУМАЮ ТАК.</p>
14 Березня 2018, 09:11
Шановний Василю Івановичу, не потрібно для того. щоб розмовляти про ОТГ, аналізувати і прораховувати сідати у "Ваше"крісло потрібно просто навчитися розмовляти один з одним і приймати рішення. Якщо Ви навіть з експертами не хочете говорити, а з громадою тим більше, то як можна вести діалог. Радянські ради -минуле, ОТГ - майбутнє. Місто це не лише водогін. каналізація, дороги, але й школи, садочки, медицина, культура, правопорядок. соцзахист. Не може влада ділити ці повноваження. бо їй так зручно, місцеве самоврядування має бути повноцінною владою. у наданні первинних послуг владою за всіх хто за неї голосує. А показувати лише на державу, а не брати відповідальності на себе перед людьми це не правильно. Місто і село це дійсно різне, але Раків, Грудки, Осівці у Вашому випадку вже давно єдине- ціле. Ви маєте право на свою думку і позицію, але так само це право мають інші. А звернення депутатів Ви розглянули не правильно, бо самі чудово знаєте, ЗВЕРНЕННЯ депутатів взагалі не голосується(голосується ЗАПИТ), а приймається до відома і виконується. В любому випадку Ви ЗОБОВ'ЯЗАНІ згідно закону провести громадські слухання з ОБГОВОРЕННЯ цього питання, а не прийняття рішення. Але я впевнена, що Ви це і самі знаєте. Про децентралізацію і створення ОТГ, в т.ч. Камінь-Каширської Вам все таки доведеться слухати, бо це вимога часу, і у Вашому випадку найкраще слухати своїх людей. Спробуйте їм довести, що ОТГ- це погано...
14 Березня 2018, 11:46
"що наша отг отримає податків від надходження від ПДФ більше 55 мільйонів , а як так коли в бюджеті всього району закладено 37 млн.": чому у пана Мера таке зневажливе ставлення до експертних оцінок та й взагалі до цього процесу. Ось на цьому прикладі побачимо так би мовити грамоту. Ось він говорить що не розуміє цих цифр оскільки на район закладено 37 мільйонів, а наша ОТГ отримає податків аж більше 55 мільйонів і стверджує що це є помилкою оскільки неможе бути такого і край. Але шановний наший любий Мер помиляється і дай боже тільки зі власної некомпетентності і тільки та вводить в оману наших громадян. Чому власне із 37млн. по району враз маємо 55млн. тільки по К-Каширській ОТГ. Відповідаю, тому що ОТГ мають зовсім інші бюджетні відносини з бюджетом тобто державою ніж район сьогодні, а саме від ПДФ відрахування у створених ОТГ у процентному відношенні матимо у розмірі 60 відсотків що й дає такий результат. Які відрахування без створення ОТГ в районі чи де інде не Нам йому говорити він це прекрасно знає але намагається чи то з власної некомптентності чи з "дуру" говорити НАм про якусь бюджетну політику та вести вже який рік "пургу", що він не буде "гробовщиком" міста. Поки на сьогодні він і є тим "гробовщиком" оскільки до сьогоднішнього дня нічого власне для міста та наступних поколінь городян не зробив. Скажіть будь-ласка скільки він привів у місто крім "Пассажу" і то не його заслуга людей, фінансів які могли б місто підтримувати податковими внесками? Про те Ми можемо сказати скільки місто втратило за його каденцію. Весь бізнес старається перевести свої активи до Ковеля оскільки вони не бачать тут явної переваги цього місця над іншими територіями. Чого власне в К-Каширську чи не половина робочих місць є в тіні, громадяни не реєструють свій бізнес ті що зареєстровані намагаються припинити діяльність ( на папері) оскільки в дійсності вони ЇЇ здійснюють. Нехай скаже чому К-Каширський здає позиції відносно Манневич та чому в Манневичах вирощують на тисачах гектрів зрошувальним способом помідори та перець. Він же тут наший любий Мер говорить що Камінь-Каширську не треба село яке має землю та з якої можна отримувати прибуток з якого власне місто матиме свої власні кошти для розвитку. І він після цього говорить що він не буде "гробовщиком" та він власне і є тим "гробовщиком" сьогодні ВЖЕ.
14 Березня 2018, 19:14
Старієте, шановний земляче! Втрачаєте, що називається у галузі ІТ -технологій оперативну пам'ять. Бо інакше як пояснити те, що у перших трьох реченнях свого коментаря тричі прозвучали цифри з бюджету 55 та 37 млн. грн., для чого повторюватись і товкти воду у ступі, аби сказати, що ОТГ та нинішня система управління мають різні механізми наповнення бюджетів?
14 Березня 2018, 19:29
"для чого повторюватись і товкти воду у ступі": повністю на Вашій стороні оскільки товкти воду в ступі не тільки інколи але й переважно Мер та інші використовують цей інструмент про те у цьому випадку інакше не зробиш як товкти через те, що заржавілий механізм нашої влади так і розуміють цей процес поки ЇЇ самої не повткнеш й поки не зрозуміють або у НИх вже нарешті не вистачить аргументів відбиватися від тієї води яку вони самі ллють на наші голови. Механізм.
14 Березня 2018, 21:14
Богдан Калюх, депутат Камінь-Каширської міської ради:<br/>&quot;Утворити одну громаду в межах району — теж досить цікава пропозиція влади. Але є одне “але”… Розрив у плані відстані між окремими селами і містом досить великий, і це буде створювати значні незручності жителям. До цього додайте вкрай жахливі шляхи сполучення. Уявіть, що людина буде змушена їхати автобусом за 30-45 кілометрів, аби отримати довідку тощо. Що ж зміниться? Нічого. Бо те ж саме ми маємо сьогодні. А скільки часу, нервів і коштів у неї це забере? Хіба це покращення? Звісно, що ні! Адже адміністративна реформа направлена підняти на якісно новий рівень надання адмінпослуг.&quot;<br/>Михайло Оліферчук, голова Боровненської сільської ради, ветеран АТО:<br/>&quot;-- У нас, як і у всіх, є свої проблеми, які, як показує практика, самотужки не вирішити. Тому я однозначно за об’єднання. Але у процесі створення об’єднаних громад головне все ж не кількість, а якість. Майбутнє територіальне об’єднання повинне створити спрямовану економічно ефективну модель управління, щоб населення, яке проживає у відповідній територіальній громаді, відчуло, по-перше — покращення життя, по-друге — якісне управління. А у нинішніх складних умовах сільські голови змушені рахувати кожну бюджетну гривню, прораховувати перспективу. Тому для нашої сільради запропонована модель об’єднатися в громаду із центром у селі Полиці не зовсім підходить. На мою думку, таке адміністративне утворення не буде фінансово спроможним.<br/>Ми із колегами з сусідніх сільських рад виношували думку утворити Тоболівську ОТГ у складі сіл Боровне, Житнівка, Оленине, Рудка Червинська, Тоболи, Старі та Нові Червища. Між всіма цими населеними пунктами є добре сполучення. Але, на жаль, цей варіант не вписується у план формування територіальної громади за показником кількості жителів. Ми маємо 5 тисяч, а треба щонайменше 7.<br/>Тож якщо нам дадуть вибір або об’єднуватися в громаду із центром у селі Полиці, або в єдину ОТГ в межах району із центром у Камені-Каширському, то ми однозначно підтримаємо останній варіант.&quot;<br/>Володимир Маковецький, голова Хотешівської сільської ради:<br/>&quot;— Лише великою територіальною громадою, я вважаю, можна буде подолати і розв’язувати всі економічні труднощі. Оптимальний варіант — утворити її на базі цілого району. Коли я їздив до Польщі в рамках обміну досвідом і подивитися, як живуть тамтешні місцеві громади, то бачив, що там функціонують, як правило, чисельні ОТГ по 40 тисяч і більше жителів. У нас чомусь в межах Камінь-Каширського району вирішили сформувати п’ять громад, які все одно будуть бідними. Тому я і на кожній колегії РДА, і на сесіях не раз наголошував, що треба всі сільські ради згуртувати в одну громаду з центром у Камені-Каширському. І, схоже, що влада району прислухалася до моєї думки.&quot;<br/>Ольга Царик, голова Видричівської сільської ради:<br/>&quot;Тому щось говорити від імені всіх мешканців сільради зараз зарано. Проведемо збори, порадимося з сільськими депутатами, щоб почути їхні думки. І тоді буде щось ясно.&quot;<br/>Анатолій Ханейчук, депутат Камінь-Каширської районної ради:<br/> &quot;Народ втомився чекати змін. Для цієї влади головне — втриматися свого крісла. Тому місцеві “князьки” будуть всіляко проштовхувати ідею створення однієї громади в районі, щоб не випустити булаву із своїх рук. Але так ми нічого не змінимо.<br/>Адміністративну реформу треба проводити відповідно до перспективного плану, лише так контроль на місцях реально матимуть жителі.&quot;<br/>Отже:<br/>“Одна ОТГ: це піар певних осіб! Це незаконно!”<br/>Що ви думаєте шановні камінь каширці з приводу висловлювань очільників району?
14 Березня 2018, 21:18
&quot;як міський голова для блага громади і повинен враховати всі ці фактори&quot;: скільки не лий воду на голову та скільки не викручуй руки обласній владі ніхто не дасть і цента оскільки починається такий час що самі повинні заробляти.
14 Березня 2018, 21:51
Найбільше підтримую О.Царик,але хто із цих говорунів проводив збори селян і толкував із громадою про ОТГ?Впевнений на 90% - ніхто!То навіщо говорити від імені громади?Це ті, хто старається якнайбільше вислужитись перед районним керівництвом,мовляв ми (сільський голова і 2 депутати -куми) підтримаємо ваш варіант .
14 Березня 2018, 23:33
Та одну ОТГ на базі району ніхто не зможе утворити, це нереально! Однозначно місто не піде на таку авантюри. А без Каменя, який стоїть на роздоріжжі ключових доріг і сполучає вес район, така ОТГ буде мертвою. Тому поговорять, подискутують і збудуть! Зараз треба шукати компромісний варіант. Можна, розробити перспективний план, припустимо, не на 5, а на 3 громади.
14 Березня 2018, 23:58
Як приклад, чому б не створити Тоболівську ОТГ??? Боровне, Житнівка, Оленине, Старі та Нові Червища, Рудка Червинська - однозначно до неї приєднаються!!! А ще можна долучити сюди громади сіл Великий Обзир, Піщене та Верхи. Диванні теоретики почнуть волати, що це не реально, бо нема ключових доріг!!! Якраз вони і є! Старожили знають, що, наприклад, між Обзиром і селом Боровне через ліс всього 4 кілометри. А між Великим Обзиром і Верхами(на пряму) менше двох кілометрів. Для реалізації цієї ідеї всього-на-всього треба відновити стару дорогу, яка колись сполучала ці населені пункти. Тобто треба протягнути гравійку, протяжністю менше десятка кілометрів. І буде чотка об’єднана громада! Плюс відновиться сполучення між цим селами, які здавна мають історичні зв’язки.
15 Березня 2018, 00:09
З приводу того, що говорить сільський Хотешівський голова. Звичайно він має в деякій мірі рацію але якщо він правий у тому що як будь-то якесь там польське ОТГ має в середньому 45тисяч жителів то цей пан вводить громадян в оману або зовсім не розуміє суть справи. По-перше у Польщі немає такого поняття як ОТГ у Них є своє і називається воно гміною. Отже гміна це у Них у Нас якщо абстрагуватися тепер може називатися ОТГ. Буквально вчора-позавчора їздив до польщі і просто дорогою міг побачити на відстані 20-30км. коли знаки говорили про початок однієї гміни та кінець іншої тому не можу скзати, що гміна у них має аж занадто велику відстань. Потім у тому місті де я був буквально за тридцять кілометрів за одним Повітом &quot;стояв&quot; інший і про інше. Якщо подивитися на польську карту то Польща має набагато щільніше розселення на квадратний кілометр площі, потім Польські міста мають у середньому більше населення ніж українські тому говорити, що Польські ОТГ (гміна) мають більшу чисельність населення немає підстав оскільки так склалося історично що Польща сьогодні має кращу демографічну ситуацію ніж Україна, а надто на Заході та Волині зокрема. Ці пани говорять про сучасну Польщу яка почала свій шлях задовго до цих подій десь приблизно за двадцять років й приводять НАм аргументи, що мовляв ось так НАм слід чинити але шановні МИ не можемо розпочати цей шлях, а Ви показуєте для Нас готовий результат до чого Ми повинні йти ще невідомо яким шляхом та невідомо скільки літ. Тому розпочати цей шлях Ми можемо дійсно з п&quot;яти-чотирьох ОТГ, а потім коли зв&quot;язок та інші обслуговуючі штампи будуть налагоджені так як слід то МИ можемо створити інші штампи нашого політичного укладу. Думаю, що утворення Повітів або об&quot;єднаних районів дасть ще іншу картину, а тим більше кошти на утримання Повітів також мають звідкілясь братися і це однозначно що буде з місцевих бюджетів але й частина відповідальності також перейде до Повітів. Під час формування Повітів скоріше всього що частина ОТГ буде розформована і я думаю, що тут у бувшому нашому районі залишиться тільки три-чотири оскільки частина ОТГ знов буде укрупнятися за рахунок з інших районів або Наші підуть в інші райони оскільки вже не матиме значення чиє буде ОТГ з якого району але матиме значення центр Повіту та його складові - ОТГ. Ось найголовніше сьогодні. Камінь-Каширський має бути в майбутньому Повітом оскільки в майбутньому це центр прийняття рішень відносно бюджету та інших рішень відносно ресурсів й перейдуть скоріше до Повітів праобраз волинської обласної ради з його повноваженнями. Але сьогодні Ми втрачаємо час і нам це не на користь оскільки сьогодні території конкурують між собою. У НАс є конкурент це Манневичі яким сьогодні завдяки так званій правоохоронній дійльності дають усі преференції і тут історична довідка Камінь-Каширську мало чим допоможе оскільки треба вже сьогодні працювати і в тому числі в территоріальній реформі - утворенням ОТГ. Чому не розуміє пан Дунайчук та МЕР я не знаю просто Вони скоріше всього глядять свої шкурні інтереси і тільки але поспішайте оскільки Ви знаходитися на краю у прірви і далі у Вас тільки запустіння.
15 Березня 2018, 00:12
А дорога з Карасинського куща до Обзира через Верхи і на Полиці - хіба не вирішила б питання утворення там ОТГ?
15 Березня 2018, 01:24
Хоча й гноблять мене часом дівчиська - начальниці з сайту, але залишатися осторонь цього обговорення також не пасує. Нинішні можновладці району і міста, які мислять категоріями сьогоднішнього дня, мають бути, як кажуть на уроках математики, &quot;винесені за дужки&quot;. Звісно, що рахувати нинішні податки, ті крихти з бюджетів різних рівнів, то нічого оптимістичного не придумає навіть коментатор Камінь при всій його романтичній натурі. Вихід з ситуації є у тому, аби об'єднатися у територіальні громади, які б складалися з сіл, що, образно кажучи, доповнююють одне одного. Бо на землі під Сонцем нема нічого зайвого чи жалюгідного, окрім лінивого розуму чи заскорузлого мислення людини з рабською психологією. В Європі - земля, вода, ліс і море дешевої робочої сили є незбагненним багатством. Вартує тільки об'єднатися у компактні громади, можливо у ті ж 3-5 і спільно на загальних зборах селян, виборців, людей прийняти рішення про утворення на цій поки що бідній через пострадянську, постчорнобильську, посткорупційну та іншу долю території - вільної економічної зони/вільної спеціальної зони тощо. З цією відозвою, вимогою, оформленою у відповідний юридичний документ, звернутися до центральних органів влади (ВРУ, КМУ, Президента) з наполегливим проханням - надати нинішньому адміністративному району статус ВЕЗ на 10 років. Це не є щось нове, така практика мала і має місце в Україні. Згідно із Законом України «Про загальні засади створення і функціонування спеціальних (вільних) економічних зон» в Україні залежно від господарської спрямованості та економіко-правових умов діяльності можуть створюватися такі СЕЗ (спец. ек. зони): вільні митні зони і порти, експортні, транзитні зони, митні склади, технологічні парки, технополіси, комплексні виробничі зони, туристсько-рекреаційні(!!!!! - ось саме для Каменя і його ОТГ підказки), страхові, банківські тощо. Окремі зони можуть поєднувати в собі функції, властиві різним типам спеціальних (вільних) економічних зон. Окрім цього існує Господарський кодекс України, який все це описує, врегульовує та дає орієнтири. Київське жульйо давно і на повну &quot;катушку&quot; уникає сплати податків у державну скарбницю через саме такі штуки і сміється з простого люду. Іншими словами, громада району має сказати Києву: довели всі разом економіку району до ручки, вже не маєте чим нам допомогти, то хоча б, як ми зачнемо господарювати на своїй землі, не деріть з нас останню податкову шкіру. ВЕЗ означає, що сюди одразу ж прийде інвестор, і найперше іноземний, який у короткий термін вкладе кошти у освоєння землі, відкриття купи робочих місць, оскільки тут чимало дешевої робочої сили, яку за рік-два прикомандировані технологи навчать шити, кроїти, складати деталі і казна що, як це сталось у Польщі, Словакії, Болгарії та інших постсоціалістичних країнах східної Європи. Благо район знаходиться поряд з Білорусією, не далеко від Польщі(Євросоюзу) - чом тут не збудувати з сендвіч - панелей приміщення і облаштувати транзитну зону, митний склад чи щось інше? Одним словом, думати потрібно не категоріями сьогоднішнього дня і уявами Бондаря/Суса/Дунайчука - як би ще залишитися при владі хоча б одну каденцію - а категоріями завтрашнього, категоріями залучення інвестора, але такого, щоб не знівечив цей бідний економічно, але ще збережений більш-менш екологічно (без похибки на Чорнобиль) край, що само собою вже має потужний потенціал. Не варто пускати у район агрохолдинги, котрі приберуть до рук землю на 10-20 років, а це амінь для нинішніх людей у сенсі постати господарями. Не погоджуватися на агресивні у хімічному розумінні, шкідливі технології та інші речі. За 10 років економіка району, що складається з ОТГ стане на ноги і тоді вже буде поволі долучатися до наповнення державної казни для потреб армії, освіти, соціалки тощо. Бо тулитися всім до райцентру і творити один великий колгосп - означає перекладати ініціативу та відповідальність і свою долю у чужі руки, на старі кадри, на старі методи і старі схеми. За нас поліщуків ніхто нам не зробить раю на нашій землі, лишень потрібно позбавити влади ледарів, тугодумів, злодіїв та інших пройдисвітів, спочатку у себе в районі, місті. Я вірю, що крига скресне і все буде добре, лишень для цього потрібні розум та совість!
15 Березня 2018, 10:42
Центр ОТГ Боровненського куща має бути в Житнівці.Скажете смішно і не реально?Проте це село географічно знаходиться в центрі всіх названих сіл &quot;хіба може так....&quot;,а інфраструктура? так її відповідної нема в жодному селі.А Житнівка село молоде,перспективне,нова школа,і всі дороги ведуть до неї(до речі навесні цього року розпочали роботи по сполученні цього села з Піщаним і Гутою Б.)І тоді із сіл В.Обзир,Верхи,Піщане,Полиці,М.Голоби,Гута Б.,Оленине,Тоболи,С.Червища,Н.Червища,Рудка Ч.,Боровне з центром у Житнівці булаб не тільки перспективна,але і спроможна ОТГ.Тим більше в цьому селі є Смітюхи які не проти допомогти у розвитку громади і свого села.Можливо це не зовсім реально,але така думка також має право на життя.
15 Березня 2018, 12:17
Створення ОТГ з центром у бригадному селі (яким - адміністративним, соціальним, комунікативним, логістичним, ...???) - селянські хитрощі, спрямовані на розбудову цього села з допомогою тих, хто кликав Путіна з військом на українські землі. Дороги нехай собі будуть та пересікаються у Житнівці, там навіть біля нової школи можна облаштувати трактир для перепочинку коней, фірманів чи хлопців на євробляхах. І не в інфраструктурі головне, головне - потенціал людей, господарів, які здатні вести громаду для розбудови цієї інфраструктури, вести перемовини з потенційними інвесторами тощо. У Боровне традиційно дітям давали гарну освіту, тут проживають люди, що мають певний досвід управлінської роботи, нехай і совкової, але це певний прошарок думаючих людей, певні позитивні традиції, це потенціал здатний на рух вперед ... А далі - час покаже!
15 Березня 2018, 16:15
&quot;Хрін 23:24 14.03.2018&quot;: повністю з Вами згідний але в Українському законодавстві існує інше майже протилежне. Якось пошарюся інтернетом і Вам скажу.
15 Березня 2018, 17:17
&quot; У Боровне традиційно дітям давали гарну освіту, тут проживають люди, що мають певний досвід управлінської роботи, нехай і совкової, але це певний прошарок думаючих людей, певні позитивні традиції, це потенціал здатний на рух вперед ... &quot; Не дуже добре знаю Боровне, але звідки у вас такі висновки?Назвіть тих думаючих управлінців.Може - Вовки чи теперішній голова ради?
15 Березня 2018, 21:21
Житнівка вже не село, а хутір з населенням 500 жителів ))) А, правда, там ще є нова школа, в яку закопали близько півсотні мільйонів, але учнів ніяк не назбирають для наповнення закладу. До речі, яка буде доля у цієї дорогої, але не перспективної школи після децентралізації. Гроші, фінансування, кажуть, закладатимуть на учня, утримання освітніх закладів передадуть на громади. Ох комусь і придане дістанеться.
16 Березня 2018, 14:19
&quot;Лише великою територіальною громадою, я вважаю, можна буде подолати і розв’язувати всі економічні труднощі.&quot;: Хотешівський голова в деякій мірі має рацію але тільки ось в якому. Долати економічні труднощі слід тільки з єдиного центру яке називатиметься Камінь-Кащирська ОТГ оскільки це як зазвичай є территоріальним центром Північого Полісся. Тільки з цього місця можливі якісь посили до бізнесменів та зовнішнього світу про якісь економічні поліпшення для бізнесу у цьому районі. Звичайно деякі ОТГ можуть в деякій мірі підвищувти увагу бізнеса до власних територіальних утворень але вони як правило не навчені цьому та й що там говорити сам Хотешівський голова скільки не пробував усе на місці тільки ось &quot;Північна Турія&quot; яка з допомогою інституту має якийсь тамвихід також поки на місці. Не раз і не два говорив Йому свої ідеї але чоловік замкнутий у собі й на цьому кінець. Тому подібні голови сільрад та майбутніх ОТГ подібні до Його персони. Але працюввати треба і вміти працювати також треба але ніхто не вміє та незнає. Ось чому МЕР говорить словами що він не буде &quot;гробовщиком&quot; то це дійсно так ні Він ні голова РДА, а тим більше голова районної ради не знають та не вміють навіть теоретично не підготовлені до Нового життя.
16 Березня 2018, 23:52
&quot;...теоретично не підготовлені до Нового життя.&quot;- та вони не хочуть бути готовими до нього, їх влаштовує все так як воно є - консерватори !!!!
Коментар
29/03/2024 П'ятниця
29.03.2024
28.03.2024