Громадськість хоче знати, як використовуються бюджетні кошти району та міста

05 Липня 2016, 15:00
1928

В попередній статі «Чи можна збудувати демократію на Поліссі? або Як Клітицький сільський голова забув про закон» йшлося про ініціативу членів громади Клітицької сільської ради, що надихнуло зробити наступний крок у справі забезпечення прозорості діяльності місцевої влади. Тим більш, що і насправді 11 лютого 2015 року набув чинності Закон України «Про відкритість використання публічних коштів».

Після ознайомлення із інформацією, яка розміщена на сайті «Є data» - http://spending.gov.ua/web/guest/transaction стає зрозумілим, що цей закон набагато випереджає готовність його виконання очільниками органів місцевої влади. Звісно, що такий стан не може тривати роками. Ситуацію потрібно виправляти вже. Хочеться вірити, що для цього задіяні певні контролюючі державні установи, але не зайвим буде підключитись до цієї контрольної роботи і громадськості. Що і було зроблено у дні, що передували цій статті.

Отже маємо мега важливу тему – використання бюджетних коштів. Мега важливість повстала тоді, коли ради, особливо місцеві отримали чималі бюджетні права. Відтоді міський чи сільський голова, а також голова районної чи обласної держадміністрації до певної міри втратили моральне право виправдовувати свою бездіяльність, регіональні негаразди «неувагою Києва до потреб села, міста чи регіону».  Не треба щоразу їздити та «вибивати» гроші в столиці. Гроші можна робити на місцях: в селі, в місті, районі, області. Ще не всі, але вже чимало.

Тепер очільник села, міста, району, області має бути не просто поважною, а толковою і освіченою людиною. Він чи вона повинні вміти створювати умови для нарощування капіталів на підвладній їм території. Капітали і до цього творились на місцях. Новація в тому, що тепер розпорядчі права місцевої влади  значно посилились порівно із такими правами столичних фінансових установ. Тобто, чим більше заробив, тим більше залишив собі.

І ось тут починається найцікавіше. Отже, потрібно створити сприятливий бізнесовий та інвестиційний клімат, наприклад на території Клітицької сільської ради, бо на оренді та інших зборах далеко не заїдеш. Потрібно грамотно порахувати скільки треба грошей на вирішення нагальних проблем і скільки на подальше структурне зростання, бо тепер район, область чи Київ на все грошей не даватиме, а якісних змін вимагатиме. Особливо столиця, а згодом якісно оновлене обласне та районне керівництво. До всього, треба ефективно, без зайвих втрат розпорядитись бюджетними коштами. Треба навчитись правильно планувати. Треба розробити стратегічні плани, і навіть вивчити англійську мову, або, принаймні, переводити дух замість «матюка».

Це все не про завтра. Це все вже почалось. Правда наше стародавнє начальство про це не знає. Життя тут, а вони там. Колись його, тобто це начальство поміняють. Це насправді буде тільки колись, але мінятиме його не уповноважений зі столиці, а народ, тобто виборці. Не зробить цього електорат, і житиме, як жив. Зробить, і не пошкодує. Але для того, щоб народ знову не поплутав вроду з головою та сумлінням під час виборчого процесу, він, себто народ має дещо знати.

Дещо – це бюджетні справи в його селі, місті, і навіть області. Знати, щоб його податками не скористався чиновник-злодюжка, щоб кожна його кровна копійка пішла на  користь йому та його дітям, а ще стареньким батькам.

Перший крок в цій просвітницький справі зробили герої Клітицької сільської ради. Їм в цьому напрямку ще працювати і працювати. Пропонується крок другий.

Отже читайте і робіть так само. Робіть разом з нами. Робіть краще нас.

Ми – це Центр Громадянських Ініціатив 



 

Вероніка РОМАНОВИЧ, голова Асоціації фермерів та приватних землевласників Камінь-Каширського району

 

Коментарі
05 Липня 2016, 22:43
Даруйте за тавтологію:<br/>Камінь<br/>17:12 03.07.2016<br/>&quot;За словами начальника управління фінансів райдержадміністрації Валерія Бортнійчука, до загального фонду місцевих бюджетів надійшло 9657,6 тис. грн. власних доходів, що становить 129,9%, в тому числі: до районного бюджету – 4841,3 тис. грн. (121%), міського – 2758,5 тис. грн. (142,2%), сільських – 2057,8 тис. грн. (137,4%).&quot;: факти перевиконання місцевих планових бюджетів говорять тільки тому, що на сьогоднішній день відсутні науково визначені правила підрахунку планових показників у зв&quot;язку із зміною системи податкових надходжень. Для Нас краще побачити наскільки в районі розвинутий бізнес, збільшення, зменшення робочих місць. Взагалі який на сьогодні дефіцит Пенсійного фонду в районі. А так зміна податкових платежів не говорить для НАс про те, що сьогодні Ми можемо себе обслуговувати оскільки багато таких платежів які сплачуються одноразовими платежами й надалі про Їх сплату краще не надіятись.
05 Липня 2016, 22:54
Якби принаймі Міська рада дала таблицю надходження податкових платежів по місту цього року та надходження подакових платежів минулого то Ми змогли побачити як насправді стоїть справа з цими платежами. У принципі не може бути щоб економіка району яка майже на 50 відсотків у тіні показували у середньому 130 відсотків перевиконання. Скажімо так, а як же Ви так планували шановні? Отже можна сказати, що видатки бюджетів недооцінювані.
05 Липня 2016, 23:09
В нас не тільки бізнес в тіні ховається, в нас місцеві бюджети схильні переховуватись.
05 Липня 2016, 23:32
Судячи з цих двох табличок, які розміщенні у зверненні явно місцеві бюджети переховуються.
06 Липня 2016, 00:00
А де ж усім відома &quot;політик і юристка від природи&quot; Балицька?? Чому вона тут не &quot;разкромсала&quot; райфінвідділ??))
06 Липня 2016, 10:20
Балицька політикою займається, ввечері по Новій Волині було дано слово. Кращого виступу не буде от побачите
06 Липня 2016, 10:37
Чому ж тільки питання до Балицької? Чому не кромсають цю тему кандидати в депутати у ВР по нашому округу 23: Констанкевич – депутат обласної ради від «Укропу»-Палиці? Пирожик – заступник обласної ради-Палиці?? Кирда – депутат обласної ради, здається голова бюджетної комісії? Слабо? Чи в жодного з них не хватає клепок??
06 Липня 2016, 10:46
Політикою, а краще добробутом людей, треба займатися не у виступах на «Новій Волині», а на ділі.
06 Липня 2016, 13:01
У свій час у НАс був прийнятий Волинською облрадою перспективний план децентралізації у тому числі якого К-Каширський район вважався &quot;повітовим&quot; центром Західного Полісся. Законом передбачалося що протягом до кінця 17 року цей перспективний план мав бути проголосований районами та Областю вже як такий що відувся. Надалі вже у Верховній раді він мав бути затверджений. Протягом цього терміну до кінця 17 року бюджетна політика місцевих бюджетів не мала бути інакшою як до прийняття перспективного плану оскільки так трактував Закон. Ті громади які об&quot;єдналися мали зовсім іншу бюджетну політику, якщо згадати усі виступи чи форуми таким громадам давали до 30-40 відсотків поступлень податкових платежів. Сьогодні бачимо що усі місцеві бюджети району перевиконують плани приблизно на до 35відсотків. Отже можна зробити висновки, що К-Каширський фінвідділ порахував доходи місцевих бюджетів по старій методиці як зазвичай але доходи бюджетів виросли по якихось інакших процентових ставках, розподілах як було підраховано раніше фінвідділом оскільки неможливо було за півроку з початку бюджетного року досягнути таких показників доходів місцевих бюджетів як не інакшим відрахуваннм або розподілом від тіла податкового платежу. Оскільки такий розподіл &quot;забивається&quot; що найменше в Волинському обласному або Республіканському Державному казначействі то робиться висновок про якусь смислову дію, не скажемо про якусь там фатальну помилку цих особоповажних Маю підозру, що те рішення яке було прийняте Волинською обласною радою про перспективний план про децентралізації якимсь чином задекларувало зміну відсоткових ставок розподілу в місцеві бюджети та таким чином змінило політику відрахувань у місцеві бюджети без прийняття остаточного рішення по децентралізації. Це мої здогадки і нічим фактично вони не підтверджуються як тільки одними статданими як би були цифри того року з цим то можна було б порівняти надходження та зробити висновки. Крім цього говорять, що Волинська обл. перевиконала план на 300 млн. але це перевиконаня скоріше всього тільки по таможні, фак але не в місцеві бюджети. Усе перевиконання не йде у місцеві бюджети але таке перевиконання йде тільки в Область яка може робити перекидку рішенням Обласної ради але знов таки не перевиконаннями місцевих бюджетів. Отже як більш-менш троха знаючої людини мені також цікаво той момент на чому місцеві бюджети перевиконали так званий &quot;план&quot; і чи не попахує тут іншими справами...
06 Липня 2016, 14:43
Це ви про щось своє наболіле, чи з приводу статті? Боюсь помилитись, бо про статтю у вас не говориться, а іде якась, з невідомих джерел інформація. А?
06 Липня 2016, 20:00
Якщо Ви можете дати відповідь на запитання ГО:&quot;чи було теоретично передбачено перевиконання доходної частини в процесі розроблення проекту юджету&quot;, Я зі своєї сторони даю кілька своїх міркувань. Оскільки перевиконання бюджету на такі суми є майже неприродним але потім Ми скажемо ще кілька міркувань з цього приводу.
06 Липня 2016, 20:42
Доки ви тут розводите теревені район економічно &quot;послабили&quot;: зокрема, без керівника залишилось «Спеціалізоване лісогосподарське агропромислове підприємство «Камінь-Каширськагроліс» (Волинська область). Це про Вовка Сергія чи про когось іншого мова? <br/><br/>Читайте більше тут: http://zik.ua/news/2016/07/06/u_derzhlisagentstvi_zvilnyly_troh_dyrektoriv_lisgospiv_714095.
06 Липня 2016, 23:23
Так званий спецлісгосп штучне підприємство без основних фондів та лісу оскільки основні фонди знаходяться в іншого який був роздерабанений Ів.Ів.. Ліс відійшов швидше всього до відання Держлісгоспу.
06 Липня 2016, 23:48
&quot;Потрібно ГРАМОТНО порахувати скільки треба грошей на вирішення нагальних проблем і скільки на подальше структурне зростання&quot; - це не про нашого мера со свитою. Їх цікавить тільки тема участків. Інші теми , це вже як Бог дасть. Вони цим не переймаються.
07 Липня 2016, 16:33
Таке жваве обговорення, аж дух захоплює! Цікаво, а оці кандидати це прочитали? Може ОПОРА поцікавиться в добре оплаченої Констанкевич, ідеально патріотичного Пирожика чи у вічно народної представниці партії жіночки, що розплела косу, що вони зможуть сказати з приводу того, що б мали казати на початках своєї кампанії. Якщо вони та ще цей з вилами цього не знають, то на..га їх до Ради пускати?! Заодно варто подумати про доцільність юристкі з Каменя, а може і про всіх.
Коментар
19/04/2024 П'ятниця
19.04.2024
18.04.2024
Афіша
  • Сьогодні
  • Завтра
  • Незабаром